Колата на Мерцедес показа сериозен потенциал още по време на предсезонните тестове, но в първите две състезания пилотите на екипа взеха едва 1 точка, след като трудно се оправяха с гумите на Пирели. Това бе слабост на тима и през миналата година, но за разлика от тогава сега проблемът бе преодолян още в третата надпревара. Преди това на откриването на сезона в Мелбърн гумите на Нико Розберг прегряха още в след първите няколко обиколки. Шокът бе толкова сериозен, че в Малайзия пък бе подходено прекалено предпазливо.
„В Малайзия бяхме прекалено предпазливи“, обясни спортният директор на Мерцедес Норберт Хауг, който след финала в Китай дори не направи опит да скрие сълзите си. „Мисля, че на сухо щяхме да изглеждаме съвсем различно, но при тези условия решихме да подходим предпазливо. Нико мислеше, че ще изхабим бързо гумите, но те бяха като нови.“
В крайна сметка в Китай всичко пасна чудесно. Въпреки че мнозинството специалисти смятаха, че Розберг ще потъне в класирането след първите турове, германецът успя да контролира темпото през цялото време и опасенията за износване на гумите не се потвърдиха.
„Когато успееш да се справиш с гумите, можеш да постигнеш това, което успяхме да направим ние“, обясни Рос Браун. „Конкурентите ни са силни и видяхме какво се случва, когато не уцелиш точните настройки. Детайлите носят разликата и този път ние успяхме да уцелим реглажите за разлика от други. Това ще е ключово през този сезон.“
Браун смята, че разликите между отборите ще стават все по-малки, защото всички ще се научат да работят по-добре с гумите.
„Скоро всички екипи ще се научат да ги използват оптимално“, продължава Браун. „И когато това се случи, много по-рядко някой ще допуска грешки.“
За Мерцедес въпреки победата в квалификацията и състезанието в Китай да се намерят точните настройки, за да работят гумите, не бе никак лесно. Браун отрича в отбора да са се надявали на ниски температури.
„Всъщност най-смешното бе, че ние се притеснявахме да не стане студено, за да не се получи грейнинг. Защото тогава просто няма как да се достигне оптимална температура.“
Според него колата е била настроена за по-топло време и никой в отбора не е искал температурите да падат.
„Надявахме се да е по-топло и настройките ни бяха такива. Въпреки това гумите функционираха перфектно. Джеймс, нашият стратег, се бе прицелил в два стопа и този вариант се оказа оптимален. Когато се прибрахме в бокса, гумите тъкмо бяха започнали да се предават.“
Така изглежда, че F1 W03 всъщност не е хроничен унищожител на гуми. Този ореол кръжеше и върху неговия предшественик. Заради това екипът от Бракли реагира през зимата и увеличи междуосието, като бе свален центърът на тежестта, за да не се хлъзга прекалено колата и по този начин да не натоварва толкова гумите.
Дали обаче в следващите състезания на отбора ще се удаде отново да намери точните настройки?
„Наистина това е доста деликатен момент – да намериш верния баланс при работата на колата с гумите. Когато уцелим, резултатът е налице. И когато и условията са променливи, вече става трудно. Смятам, че в Бахрейн също можем да сме конкурентноспособни ако намерим баланса, но това ще е сериозно предизвикателство.“
Браун е уверен, че работата по колата трябва да продължи в същата посока, за да не се превръща намирането на точните настройки в покер на всяко състезание.
„До момента всичко бе малко хазартно. Работим по няколко неща, които трябва да ни помогнат да разширим прозореца, в който работят гумите. Ще видим тези неща в следващите стартове – в Барселона, на тестовете в Муджело и в Монако. Те трябва да ни помогнат да подобрим още ситуацията.“