Американското издание Ward,s Auto ежегодно избира десет най-добри в различни категории – било то Двигател на годината или Най-добър интериор.
Последната се провежда за втора поредна година и тук няма едноличен победител, втори, трети и т.н. а се обявяват десетте най-добри.
Критериите при избора, направен от експертите на изданието, са били дизайн, качество и стойност на материалите, използвани за тапициране, фугите между отделните детайли, комфорта, ергономията, безопасността, естетиката и удобството при използване на мултимедийните системи.
Интересно е и това, че от 40 номинирани интериора едва 13 са били на модели от премиум сегмента.
Ето и десетте най-добри, подредени по азбучен ред:
Audi A7 – Интериорът на германския хечбек е избран поради това, че изглежда далеч по-скъп от очакваното за автомобил от този ценови сегмент (от $67 хил.). Допълнителни точки са му присъдени и за интуитивно работещата мултимедийна система MMI.
Chevrolet Sonic (Aveo) – Салонът на малкия автомобил изглежда просторен за размерите му. Допълнителен плюс са и множеството отделения за дребни предмети, осигуряващи максимално използване на вътрешното пространство. Интериорът на градската кола е нагледно доказателство за това, че и достъпен модел може да разполага с просторен и качествено изработен салон.
Chrysler 300 Luxury – Салонът на седана е впечатлил журито с великолепното цветово съчетание от бежова и кафява кожа, нейното качество, както и от детайлите, изработени от естествено дърво.
Според думите на главния редактор на изданието Дрю Уинтър, ако Bentley произвеждат достъпен семеен седан, интериорът му би изглеждал точно като на този Chrysler.
Dodge Dart – Експертите са оценили високо салона за стила му, много доброто качество на изработка и способността му да се хареса и на най-взискателните клиенти. Макар и да изглежда строго, той е добре премислен и сериозно оборудван. Без да е ярък и да блести с оригиналност той е качествено направен.
Hyundai Accent – Макар и да не поразява с нещо особено, салонът на този модел е в Топ 10 поради цената – това е най-евтиния автомобил в класацията. Той отговаря напълно на критериите цена/качество. Поне така смятат експертите на Ward,s Auto. Според тях, в интериора на модела с най-ниска цена от избраните (в САЩ -$15 925) е отделено изключително внимание към детайла.
Hyundai Azera (Grandeur) – Голямата лимузина е избрана за това, че независимо от достъпната си цена, има най-качествения интериор сред конкурентите в близкия ценови сегмент. Футуристичният салон напълно отговаря на необикновената му външност. Заедно с Chrysler, корейската марка е другата, представена с два модела в класацията.
Infiniti JX – Вътрешността на 7-местния кросоувър дава усещане за скъп автомобил. Салонът изобилства с качествена кожа, полиран алуминий и скъпи дървени апликации. А с цената му от $54 800 американците съвсем са се размекнали и са гласували единодушно за японския всъдеход. Според експертите, интериорът създава впечатление, че при разработката е отделяно максимално внимание към всеки детайл.
Mazda CX-5 – Салонът на кросоувъра радва приятно с качествената си изработка и функционалност. Строгия на вид интериор явно се е харесал на американците, които са му отдали гласове за неговото удобство с лесно сгъване на задните седалки и материалите на арматурното табло.
Range Rover Evoque – Ако външността на този кросоувър не предизвика в никой никакви въпроси, то към интериора му се чуваха някои упреци. Но не и от експертите на Ward,s Auto, на които салонът на Evoque е харесал безусловно. Те са отбелязали както дизайна, така и качеството на изработка. Според изданието, вътрешното му пространство създава усещане едновременно за луксозен, здрав и издръжлив автомобил, което се явява идеалното съчетание за премиалния всъдеход.
Volkswagen Beetle – Новото поколение на легендарния автомобил е ретро не само отвън, но и във вътрешността. Журналистите от Ward,s Auto са оценили по достойнство усилията на дизайнерите, които са успели да съчетаят в интериора мотиви от класическия Бръмбар със съвременни технологии и познати решения от салоните на последните модели на компанията.