Пирели са готови за първия тест на отборите от Формула 1 по време на активния сезон от 2008 г. насам. Тренировките ще се проведат на пистата Муджело, която има особено значение за компанията, тъй като точно там са изпитани първите протипи за F1 след решението за връщане в спорта. Това се случи през август 2010 г., а по-малко от два месеца след това Пирели получиха контракта за Гран при.
Преди две години единствено Ник Хайдфелд зад волана на Тойота TF109 събира данни за гумите, докато от утре 10 отбора ще правят това. Гумите са основна тема в дискусиите от началото на шампионата – износването, работният им прозорец и т.н. Смята се, че те в голяма степен са решаващи за поведението на автомобилите в зависимост от конкретните условия на отделните трасета.
През следващите три дни тестове Пирели ще се съсредоточат върху това да съберат повече информация за поведението на продуктите си и върху оптимизиране баланса на отделните болиди с тях. Очаква се екипите да тестват последните си нововъведения преди първото европейско състезание (в Испания) и съответно как ще работят гумите с подобренията.
Всички четири типа за суха писта ще са на разположение на Муджело – суперсофт, софт, медиум и хард. Отборите разполагат по правилник със 100 комплекта за тестове и от тях самите ще зависи кои смеси ще използват. В случай на дъжд ще могат да вземат интермедиите и гумите за много мокра писта.
Муджело е дълга 5,245 км, има 15 завоя с доста дълга права и автомобилите ще достигат максимална скорост от 335 км/ч.
От Пирели дадоха и допълнителни данни за оптималните работни температури на отделните смеси (специален материал за това ще може да намерите в новия брой на ClubS1 – 149). Суперсофт например се загрява най-бързо и е с най-добро поведение при 95 градуса по Целзий. При софт стойността е 105 градуса, а при медиум (с подобрена издръжливост) – 115. Най-твърдата смес – хард – дава най-добро представяне при 125 градуса, като по принцип тя е с най-голяма стабилност в дълги серии. Всички стойности са приблизителни, уточняват от Пирели, като работният прозорец е значително по-широк, твърдят от компанията.
– Тестовете на Муджело ще са много важни от гледна точка на това да се разбере как работят гумите – твърди моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Сигурен съм, че отборите ще съберат сериозно количество информация и познанията им за гумите ще се натрупват през сезона – точно както бе и миналата година. Пилотите водят битка, както и инженерите, за да разкрият изумителните аспекти на спорта. Някои от тест състезателите ще получат изключителна възможност да натрупат обиколки зад воланите на колите в най-съвременния им вариант, което по принцип е безкрайно трудно при нормални условия. За нас е прекрасно, че ще се правят изпитания толкова близо до базата ни, където започна историята с връщането ни във Формула 1…