След като влезе в MotoGP с Ямаха, през 2005 г. Марко Меландри отиде в Хонда и донякъде изненадващо стана вицесветовен шампион. През 2008 г. пък се стигна до мечтаното обвързване с Дукати, но още на тестовете се видя, че шампионът в клас 250 куб. см от 2002 г. трудно се оправя със своето Дезмоседичи. Само след година съвместно „съжителстване“ Меландри напусна.
51 точки от 18 състезания означаваха 17-о място в крайното класиране. Това бе преломен момент за състезателя, който и до момента не може да се оттърси от неприятните спомени. Той се премести в световният шампионат Superbike.
Проблемите на Меландри с Дукати бяха подобни на тези на Роси, но се възприемаха по различен начин от обществеността в Италия. Защото докато през 2008 г. се търсеше грешката при пилота, то през миналата година се търсеше при техниката. Това малко или много изнервя Меландри.
„Със сигурност не съм толкова талантлив, колкото някой, който е спечелил девет титли в този спорт. Но явно аз разполагах с много скромност, щом излязох от този многомилионен бизнес без извинения и подкрепата на медиите“, заяви Меландри, намеквайки че Роси постоянно търси извиненията извън себе си.
„Моля за извинение, но мисля, че това бе триумф за мен. Уважавам себе си и съм горд. Благодаря не тези, които застанаха зад мен в онези тежки времена. Благодаря на хората, които не загубиха вяра в мен.“
На квалификацията на Херес, Валентино Роси изостана от своя съотборник с 2,5 сек., което си бе пълен провал. Този провал обаче явно е бил сериозна реабилитация за Маландри.