Кими Райконен се качи на подиума в четвъртия старт след завръщането си във Формула 1 – пилотът на Лотус стана втори в Гран при на Бахрейн. Финландецът бе категоричен, че никога не се е съмнявал в себе си и е бил убеден, че ще стигне до почетната стълбичка рано или късно.
– Колата си бе достатъчно бърза и в първите три надпревари, но наши грешки в тях не ни позволиха да стигнем до подиума. Щях да съм още по-щастлив от победа, но и този резултат бе чудесен, тимът го заслужи след цялата упорита работа. Да се надяваме, че редовно ще се качваме на почетната стълбичка този сезон – допълни Райконен.
Той не кара на тестовете в Муджело (където съотборникът му Ромейн Грожан бе най-бърз в два от дните), но не смята, че това е някакъв проблем:
– Нямахме някакви сериозни нови компоненти за изпитанията, а и не се състезаваме на Муджело, така че не проливах сълзи заради решението да не ходя там. На Каталуния съм правил тренировки многократно. Пистата е страхотна, когато си с добра кола. А и по принцип ако болидът ви върви на ниво там, обикновено се представя прекрасно и навсякъде другаде. Нашият болид бе с чудесно поведение в предсезонните тестове там, а сега е и подобрен.
Що се отнася до гумите, то Кими е категоричен, че заедно с инженерите си прави възможно най-подходящия избор, който понякога е правилен (като на Сахир), а друг път – не съвсем (като в Шанхай).
– Хората сигурно са си мислели, че сме идиоти след надпреварата в Китай и квалификацията в Бахрейн. Но накрая показахме защо постъпваме по точно определен начин. Сега идват европейските стартове, а аз обичам да се състезавам на Стария континент. Не се налага да пътуваме твърде много и така пестим енергия за състезателния уикенд. Очаквам и Лотус да са конкурентоспособни в Барселона. Там ще са решаващи всички промени по трасето, както и тези в метеорологичните условия – вятър, температури. Новостите по автомобилите правят нещата още по-интересни – допълни финландецът.
Райконен има две победи в Испания и сега ще се бори отново за успех там, вярвайки в собствените си сили и във възможностите на Е20.