Производителите на двигатели във Формула 1, и други такива, които имат интерес да влязат в спорта, постигнаха съгласие в бъдеще след 2020 г. моторите в Гран при да бъдат по-евтини и по-шумни. На среща в Париж вчера президентът на ФИА Жан Тод обсъди с производителите в каква посока според тях трябва да се развива спортът по отношение на задвижващите системи.
Сегашните 1.6 литрови хибридни турбомотори бяха въведени през 2014 г. След срещата стана ясно, те ще останат такива до 2020 г., но след това ще има промяна в посока по-евтини агрегати, които да не се толкова сложни и скъпи, и чиито звук да бъде по-силен и атрактивен.
Според заключенията от заседанието настоящите двигатели демонстрират голям технологичен напредък, доставяйки между 900 и 1000 конски сили, като същевременно спестяват 30% гориво в сравнение с тези от предишното поколение – атмосферни V8.
След 2021 г. може да се въведе нова конфигурация на задвижващите системи, като те ще бъдат базирани на няколко цели. Сред тях са Формула 1 да се запази като върхова технология на моторните спортове, и като лаборатория за разработване на иновации с приложение в серийните автомобили, да се повиши мощността на моторите, но в същото време да бъдат намалени разходите за производството им, и да се подобри звука от двигателите.