Едва в последните часове на тестовете на Муджело, Макларън разкри своята дълго пазена тайна. На колата на Оливър Търви, МР4-27 бе монтиран един доста по-висок от използвания до момента нос. Сега Мартин Уитмарш официално потвърди, че отборът ще използва това решение и в Гран при на Испания.
„Има възможност, да стартираме в неделя с по-високия нос“, обясни Уитмарш. „Това би бил първия път, в който нашите пилоти ще имат възможност да съберат опит и данни с това решение. В Тоскана събрахме доста информация за настройките на колата и за това, как да оптимизираме представянето на колата. Данните са много интересни, но в Барселона ще знаем повече и ще решим, дали можем да употребим добитата информация и новото решение.“
Новият нос е значително по-висок, като страниците държащи предното крило съответно са по-дълги. Върхът му е по-плосък и не толкова елегантен, както използвания до момента вариант, който се различава сериозно от версиите на конкурентите. Отново обаче липсва „стъпалото“, което прави другите болиди доста грозни.
„Обикновено се търси по-малко челно съпротивление и повече притискане, но трябва да се знае, че днес е трудно да се постигне значително подобрение“, обяснява Уитмарш, застраховайки се. „Разликата е в захващането на предното крило за носа, като има и още няколко дребни разлики. С промените сме се опитали да повлияем на въздушния поток, който преминава през останалата част на колата. В днешни дни се търсят дребни подобрения в критични области. Сега в задната част има доста рестрикции, затова се постига повече прогрес, когато се повлияе на въздушния поток в началото на колата, отколкото да се развива задницата.“
След разочароващия уикенд в Бахрейн, Уитмарш вярва, че отборът му отново ще е в състояние да се бори за победа в Испания.
„Мисля, че в Барселона ще сме конкурентноспособни и се надяваме да направим нова крачка напред. Никога обаче не знаеш, какво са направили конкурентите. Колата ни бе достатъчно добра във всички досегашни състезания, за да стартира от първа позиция. Това доказва, че темпото ни в една обиколка е много добро. Ние обаче работим върху това, да направим тази скорост постоянна в по-голяма серия от обиколки. Не трябва обаче да разчитаме на това, че останалите са се справили по-зле и че няма да направят живота ни по-труден.“