13 победи има Форд в гръцкия кръг от световния рали шампионат от началото на серията през 1973 г. досега. Това обаче е само една от причините, поради които хората на Малкълм Уилсън ще се борят за успех в Акрополис в края на тази седмица. Яри-Мати Латвала се завръща в състезание, след като пропусна това в Аржентина заради счупената си ключица. Финландецът и навигаторът му Мика Антила имат за какво да се борят, след като не успяха да реализират страхотната си скорост от началото на шампионата в достатъчно добри резултати. Ситуацията ще е особено интересна с оглед на факта, че Петер Солберг и Крис Патерсън са втори във временното генерално класиране – на 18 точки зад лидерите Себастиен Льоб/Даниел Елена (Ситроен).
И двамата пилоти на Форд ще се уповават отчасти на факта, че 7 от победите на марката са от последните 11 години (само през 2010 г. Акрополис не е част от WRC календара). Колин Макрей има три последователни успеха (от 2000 до 2002 г.), през 2003-а пръв е Марко Мартин, след това Маркус Грьонхолм печели през 2006 и 2007 г., а последният триумф е на Мико Хирвонен от 2009 г.
Изпитанията на Акрополис обаче са многобройни и Латвала и Солберг трябва да са безкрайно внимателни по безмилостното трасе – особено след катастрофите си от последните месеци. Победата в това рали пък се постига благодарение на уникална комбинация от сила, издръжливост и скорост, а това са все неща, които и двамата притежават. Яри-Мати издържа успешно натоварването върху контузената си ръка на тренировките и смята, че тя няма да е проблем в Гърция. Той навъртя цели 440 км с Фиеста-тата си на тестовете и не изпита никакъв дискомфорт.
– Бях изненадан колко добре се чувствах – призна финландецът, който се състезава на Акрополис още от 2003 г., когато на 18 години се нарежда 10-и. – Под HANS-а имаше допълнително уплътнение, което да пренасочва натоварването върху гърдите и раменете – то проработи перфектно. През втория ден изпълних цялата си програма и не усетих никакви болки. Възстановяването бе наистина спешено, но съм уверен, че няма защо да се тревожа за контузията. Бях доволен, че след толкова време извън автомобила уменията ми все още са налице!
Най-добрият резултат на Латвала в гръцкото рали е трето място от 2009 г. Той работи с екипа по окачването за надпреварата и смята, че Форд-ът ще е с добро поведение по трасето.
– Състезанието определено ще е трудно, особено съботният ден. По-дълъг е в сравнение с миналата година, има две преминавания на нов 21-километров етап, където не знаем как ще загряват гумите. Тяхното управление ще е особено важно, може дори да се окаже решаващо. В условия като тези на Акрополис може да се кара на 95% от възможностите, но на 100% през цялото време би било рисково – допълни Яри-Мати.
Солберг печели първия си подиум именно в Гърция (през 2001 г.), печели през 2004-а (със Субару) и има общо 5 места на почетната стълбичка от 11 старта.
– По пътищата в Гърция има много големи камъни, скали и това прави надпреварата толкова сложна. Научих много за карането по такова трасе по времето, когато рали Сафари в Кения бе част от шампионата. В подобни състезания е необходимо да караш умно. Освен препятствията по пътя, жегата допълнително натоварва гумите. Надявам се на чисто рали и да продължа да печеля точки – коментира норвежецът.