Средната скорост на екипажите от световния шампионат по време на рали Акрополис е близо 90 км/ч – сериозно увеличение в сравнение със 70 км/ч в сравнение с първите години от провеждането на надпреварата. Едно нещо обаче не се е променило от 70-те години на XX век до наши дни: трудността на маршрута, с който в края на тази седмица ще се сблъскат и екипажите на Ситроен Себастиен Льоб/Даниел Елена и Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен.
Осемкратните шампиони имат две победи в Гърция – с Ксара WRC (през 2005 г.) и C4 WRC (през 2008 г.). Сега желанието на Льоб е да постигне успех и с DS3 WRC.
– Това рали има много страни. Някои отсечки са по гладки и бързи пътища. Други са покрити с камънаци, отнасящи се жестоко с окачването. Управлението на гумите може да има огромно значение, като това зависи от жегата. Много често времето от един етап няма никакво значение. Трябва да се прегледат резултатите от няколко поредни преминавания, за да се правят някакви заключения. Ясно е, че целта ми ще е победа. През 2011 г. имах потенциала да спечеля, а сега съм твърдо решен да го сторя! – заяви Льоб.
Хирвонен също е печелил Акрополис – през 2009 г. с Форд. Неговите чувства спрямо надпреварата са смесени, признава финландецът.
– Не е от любимите ми състезания, но пък не го мразя. В крайна сметка участваме в световен шампионат и стартовете трябва да са с всякакъв тип настилка. Акрополис е една от класическите WRC надпревари и е с репутация на една от най-трудните в календара. Ще трябва да внимаваме за двигателя и скоростната кутия, както и за гумите. Според мен обаче изходът се определя в голяма степен от подготовката и тестовете преди самото рали. Именно в тях трябва да постигнеш увереност, че автомобилът ти е достатъчно здрав, за да издържи на натоварването. Ситроен спечелиха двойна победа миналия сезон, така че не се съмнявам, че ще се справи – обясни Хирвонен.