Пирели са готови да доставят на отборите от Формула 1 специални гуми, които да се използват само в последната, трета част от квалификацията. Най-бързите 10 пилоти се класират за последния, 10-минутен сегмент, когато се решава разпределението на позициите на първите пет редици на грида. От доста време обаче някои състезатели изобщо не се появяват на трасето в Q3, пестейки гуми за състезанието и това води до недоволство сред зрителите. По правилник пилотите в топ 10 трябва да стартират с комплекта, с който са карали в края на квалификацията.
Сега моторспорт директорът на Пирели заяви, че производителят е готов да доставя гуми специално за тази последна част от квалификацията. Той обаче допълни, че понастоящем отборите харесват формата на официалната тренировка и не желаят да го променя.
– В състояние сме да започнем веднага. Можем да направим специална смес или да се придържаме към настоящите. Но екипите казват, че форматът си е добре в настоящия вариант, че публиката харесва стратегиите. Ако един фен обаче не вижда кой знае колко болида в Q3, то той хвърля вината върху Пирели, смятайки, че пестим като не доставяме повече гуми – обясни Хембри пред италианското списание Аутоспринт.
Освен това той отново повтори твърдението си, че гумите далеч не са толкова трудни за управление и с много тесен работен прозорец, както се твърди напоследък.
– Не съм съгласен с такива изявления. Работните температури са изцяло в очакваните граници. Тази година най-силно променен е начинът на използване на гумите. На пистите например се вижда, че има значително повече нестабилност в задната част на колите. Промените, касаещи изпускателните системи, без съмнение дестабилизираха автомобилите. Това води до превъртане на колелата и прегряване на гумите, така че е нормално те да не са в оптимална форма. Освен това представянето на екипите в момента е невероятно близко. Миналия сезон имаше секунда разлика между Ред Бул и Макларън, докато в последния старт в Испания 16 коли се събраха в 1 сек в Q2. Не е вярно, че нарочно се опитваме да създадем изключително трудно техническо предизвикателство – допълни Хембри.