Начало Рали Хирвонен изненадан от второто си място в Гърция

Хирвонен изненадан от второто си място в Гърция

31
0
Мико Хирвонен

Мико Хирвонен през този сезон е може би най-постоянният пилот. С изключение на рали Монте Карло, където финландецът стана четвърти, в останалите надпревари пилотът на Ситроен бе непрекъснато на подиума. Постоянство, което не бе по силите дори на неговия колега и водач в класирането Себастиен Льоб. Разликата между двамата се дължи най-вече на техническата дисквалификация на финландеца в Португалия, където Льоб вече бе отпаднал.

В Гърция Хирвонен през цялото време бе в челната група и в крайна сметка прогресира заради грешките на пилотите на Форд. Той завърши на втора позиция и така 20 точки отпътуваха на сметката на вицешампиона за миналата година, който и в момента е втори във временното класиране.

31-годишният пилот не бе замесен в борбата за победата през този уикенд и това бе причина за раздразнението му.

„Това не бе планът ни за това състезание“, заяви Хирвонен. „Исках да остана в борбата в петък, но когато изсъхна имах повече сцепление от необходимото и трябваше да се боря с колата си. Затова и загубих доста време, а оттам и решаващия импулс за съботния ден.“

Заради това Хирвонен реши да кара на сигурно и да запази позицията си, но отпадането на Солберг изненадващо го изкачи на второ място.

„Не можех да повярвам. Не бях поемал риск от събота на обяд и исках да задържа позицията си и да постигна добър резултат за отбора.

Нямахме технически проблеми с нито една от двете коли, а това е доста изненадващо точно в това рали. Що се отнася до мен, наистина съм изненадан, че завърших на второ място в класирането. Бях решил да карам постоянно и да не допускам грешки.“

Въпреки добрия краен резултат обаче Хирвонен иска да подобри значително представянето си.

„Трябва да обмисля някои неща, защо не се получиха по начина, по който исках. Смятах, че ралито ще е много подобно на това в Аржентина, но имаше известни разлики и може би от там дойде разликата. Когато в петък изпаднах назад и загубих 30 секунди заради смяна на гума в прахта, можеше да натисна повече. В събота не карах особено добре, но не искам да говоря в момента за това. В следващото рали ще съм много по-бърз.“