След четири години пазарен живот германската компания BMW осъвремени своя най-голям модел. Промените са засегнали не само външността на лимузината, но и гамата двигатели и оборудването на седмицата.
Модернизираната Серия 7 може да се отличи по новата форма на фаровете (изцяло светодиодни като опция), променени брони (с хромирана лайстна в задната) и радиаторна решетка. Характерната бъбрековидна решетка вече е с девет вертикални ребра вместо досегашните 12, а в страничните огледала за обратно виждане има вградени мигачи.
В салона с нова форма са предните седалки с по-развита странична опора. Изцяло ново е приборното табло, който е напълно цифрово и представлява екран с диаметър 10,25 инча, чиито графика и оцветяване се променят в зависимост от режима на движение или по желание на водача.
Като опция се предлага и висококачествена аудиосистема Bang&Olufsen с мощност 1200 Вт. и 16 говорителя.
Всичко това обаче изглежда като дреболия в сравнение с модернизацията на двигателите, направена от баварските инженери. На първо място е появата на нов 3-литров 6-цилиндров турбодизел с мощност 381 к.с.(740 Нм) във версията 750d xDrive. Гамата се допълва от версиите 740d с 313 к.с. и 730d с 258 к.с.
Бензиновите агрегати също са подложени на модернизация – версията 750i е по-мощна – 450 к.с. (650 Нм), докато при 740i е с намалена до 320 к.с. мощност, но с подобрена горивна ефективност. Топ-модификация както и преди си остава BMW 760i с 544 к.с., докато най-достъпната версия на големия седан се задвижва от двигател с 258 к.с.
Сериозно обновено е и хибридното задвижване на Серия 7 ActiveHybrid – сумарната му мощност е намаляла на 354 кс. (500 Нм), но електромоторът вече е 40-киловатов, вместо предишните 15 кВт. Разходът му на гориво е намален до 6,8 л/100 км. средно, а и вредните емисии са по-ниски.