Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 5 добри старта срещу 1 слаб не е лошо съотношение, твърди техническият...

5 добри старта срещу 1 слаб не е лошо съотношение, твърди техническият шеф на Лотус

38
0
Кими Райконен

Тимът на Лотус не изкара добър уикенд в Монте Карло и имаше доста работа след това, за да установи грешките и пропуските си там, след като бе смятан за фаворит от доста от съперниците си. Техническият директор Джеймс Алисън обяснява какво се обърка в Монако и какви са очакванията на отбора за Гран при на Канада.

– Мина известно време след Монако, какво не се получи там?

– Най-трудното нещо за преценяване е дали Ромейн Грожан щеше да повтори представянето на Кими Райконен, ако не бе отпаднал толкова рано от надпреварата. Ако и неговите гуми се износваха така лошо, състезанието щеше да е доста тежко и за него.

– Кими пропусна първата тренировка заради смяна на системата за управление – това тревожи ли тима?

– В Монако се изискват специфични настройки на системата, а те вървят с различни елементи на окачването. Освен това изпробвахме напълно нов вариант, предназначен конкретно за Кими. Това не може да се изпита предварително, така че колата бе с последния вариант в първата сесия. Много бързо стана ясно, че не е подходяща. Промяната отнема доста време и затова започнахме работа веднага. Но Кими познава чудесно трасето. Освен това видяхме колко добро бе темпото на Ромейн, въпреки липсата му на опит там с болид от F1. Кими имаше грижи и с болида, и с гумите през уикенда и според мен нямаше да му е леко дори да не бе пропуснал онази тренировка. Базовата ни система за управление му помогна да стигне до подиума, но все още се трудим да изпипаме всичко точно според изискванията му.

– Температурите на въздуха и асфалта фактор ли бяха за случилото се в надпреварата?

– Трудно е да се каже. Може би най-необикновеното нещо в Монако бе гладкостта на трасето, а Е20 по принцип върви по-добре на по-груб асфалт.

– Кими страдаше повече от износването на гумите, а по принцип колата ги пази…

– Това бе изненадващо. Тази година във всеки отбор ситуацията с гумите е непостоянна, като досега ние определено страдахме по-малко от останалите. Всъщност нямахме такива грижи до Монако. Но от положителна гледна точка, пет добри състезания срещу едно лошо е хубава комбинация и за остатъка от сезона.

– От едно улично трасе към друго – да очакваме ли нещо подобно и в Монреал?

– Монреал е напълно различно място от Монако. И там обаче пистата е доста гладка, така че ще видим дали наистина това има значение за представянето ни.

– Колко различна ще е колата?

– Ще имаме по-малко задно крило със съответните промени по предното, за да балансираме. Ще търсим оптимални настройки на спирачките, тъй като там са особено натоварени. Има няколко високоскоростни прави, от които се влиза в бавни завои, така че сериозното спиране се случва многократно в една обиколка.