Люис Хамилтън в момента сигурно е най-търсеният пилот в падока. Договорът на 27-годишния пилот изтича в края на годината, подобно на тези на Уебър и Маса, и според всички е просто формалност да преподпише с Макларън, но в същото време преговорите са замразени. От екипа искат да запазят пилота си, но Хамилтън, който също изрази желание да остане, не преподписва. Не случайно се носят слухове, че преговаря с Мерцедес и Ред Бул. Според самият пилот няма смисъл още да се мисли за бъдещето.
Дали обаче това не е част от покера, разиграващ се зад кулисите. Рон Денис, бившият тим шеф, сега управляващ Макларън Груп разбира, защо се губи толкова време за един формален на пръв поглед подпис.
„Договорите са комплексна материя“, обясни Денис пред Sky Sports F1. „Люис се намира в заключителната фаза на своя контракт, който бе сключен, когато икономическата ситуация бе друга.“
За тези, които могат да четат между редовете е ясно, че главната разлика в мненията между пилот и отбор са само и единствено парите. Денис, който създаде и наложи продукта „Хамилтън“, не изключва при неотстъпчивост от страна на пилота да се стигне до раздяла.
„Винаги трябва да преценяваш, какви възможности имаш и къде можеш да отидеш. Със сигурност той ще го направи, а ние ще се огледаме, кой друг освен него е на разположение.“
В същото време той не крие мнението си, че би продължил дългогодишната съвместна работа с човека, който му е едва ли не син.
„Факт е, че той е в отбора от началото на кариерата си. Със сигурност това ще играе важна роля и за двете страни.“