Андре Лотерер спечели полпозишъна за екипажа на Ауди e-tron Куатро, който защитава миналогодишната си победа в 24 часа на Льо Ман. За първи път в историята на надпреварата на първа позиция ще застане хибриден автомобил, при това точно в 80-ото й издание. Лотерер се състезава заедно с Марсел Фаслер и Беноа Трелюе, а постижението му бе 3:23.787 мин.
Ауди взеха и втората позиция, но с другата си кола – Ултра – с Ромен Дюма, Лоик Дювал и Марк Жене. Те бяха с 0,3 сек по-бавни от колегите си.
Тойота пък спечели третото място на грида при връщането си в 24-часовото състезание след 13-годишно отсъствие. Екипът разви и изпита втория хибрид в настоящото съревнование – TS030 Hybrid – за броени месеци и всъщност това е първото му реално изпитание на писта. Колата трябваше да се състезава в началото на май в кръг от шампионата WEC (World Endurance Championship), но катастрофа на тестове и повреда на шаси забави програмата. Все пак в Кьолн се справиха блестящо и снощи Антъни Дейвидсън, Себастиен Буеми и Стефан Саразен спечелиха трета позиция, изоставайки на 1,055 сек от водещото Ауди.
Четвърти и пети са другите два хибрида – e-tron-ът на Диндо Капело, Том Кристенсен и Алан Макниш, следван от TS030 на Александър Вурц, Никола Лапиер и Казуки Накаджима.
Експерименталният Нисан ДелтаУинг пък е с 29-о време в квалификацията за 24 часа на Льо Ман от общо 56 автомобила. Изключително интересният автомобил, за който ви разказваме в последния брой и на ClubS1 (150), се състезава след изрично разрешение от организаторите и постиженията му досега са определено впечатляващи.