Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул със смазващо предимство благодарение на двоен под?

Ред Бул със смазващо предимство благодарение на двоен под?

23
0
Ред Бул

Себастиян Фетел бе безкрайно разочарован от отпадането си заради технически дефект във вчерашното състезание във Валенсия. Германският пилот на Ред Бул успя да наложи невероятно темпо в началото на надпреварата, но след удара между Жан-Ерик Верн и Хейки Ковалайнен и появилата се кола за сигурност се стигна до стопяването на преднината му, а в последствие и до отпадането му.

„Доста е неприятно, защото той можеше да спечели без особени проблеми и щеше да е първият пилот с две победи през тази година“, обясни Марк Шурер от Sky sports. „Това щеше да е потвърждение за това, че са на прав път.“

Според бившият пилот от Формула 1, за Фетел поне остава утехата, че колата, която в началото на годината загуби ореола на непобедимата миналогодишна, отново е на път да подчини всички останали и то след като отбора бе принуден да промени пода на своя болид съвсем скоро.

Причината за това са доста сериозни промени по колата, а не само нов под. Но може би именно той е тайната на невероятната скорост.

„Ейдриян Нюи просто е най-гениалният аеродинамик“, обясни разпалено Шурер. „В Канада бе забранена дупка на пода. Тя бе един вид като завеса, която покриваше задните гуми и освен това караше дифузьора да работи по-добре.“

Сега изглежда за Валенсия Нюи бе направил ново гениално творение.

„Те са направили един двоен под, в който въздухът се подвежда чрез канали точно там, където искат да бъде отведен“, обяснява Шурер. По този начин Фетел и Уебър получават сериозно предимство.

„Винаги е добре, когато имаш повече притискане“, продължава швейцарецът. „По този начин колата се пързаля много по-малко и гумите се износват по-малко, а освен това не се губи и толкова време на обиколка.“

Именно това е обяснението за него, защо Фетел направи толкова голяма преднина преди излизането на кола за сигурност. Логично обаче идва и въпроса, дали това решение е легално.

„Със сигурност ще има дискусии, но аз си спомням, че преди две години в Торо Росо имаха подобно решение и тогава никой не оспорва легалността му. Но ако някой от челните отбори има сериозно предимство благодарение на подобен елемент съм сигурен, че ще се появят разногласия.“