Френската компания Renault представи първата официална информация и фотографии на четвъртото поколение на модела си Clio. Без съмнение първото творение на новия шеф-дизайнер на марката Лауренс ван ден Акер, влязло в серийно производство, изглежда направо великолепно.
Новото фирмено лице, сложната форма на фаровете, изпъкналите странични повърхности и елегантно монтираните върху стойки външни огледала придават хармоничен и съвременен облик на хечбека. Четвъртото поколение ще се предлага само във вариант с пет врати и комби, като за по-спортния и динамичен облик допринасят и скритите в задните колони дръжки на вратите.
Новото Clio използва модернизирана платформа от предшественика с увеличено с 30 мм. междуосие, увеличени с 35 мм дължина и с 24 мм широчина. Колата е по-ниска с 45 мм., а теглото е намалено със 100 кг.
Интериорът е не по-малко интересен от външността, като се предлагат множество цветови варианти и изключително широка възможност за индивидуализация на салона.
Централната конзола е оформена като таблет, закрепен към арматурното табло. Мултимедийната система R-Link разполага със 7-инчов сензорен дисплей позволява достъп в интернет, вградена навигация TomTom, гласово управление, различни приложения и качването на нови, предлагани в специалния R- Link Store. Едно от най-интересните е програмата Renault R-Sound Effect, която може да имитира звука на шест различни двигателя, променящ се от оборотите и излъчван от вградените говорители на аудиосистемата.
Гамата двигатели за Clio IV е значително обновена, като за начало са предвидени три агрегата. Базов за модела ще е напълно нов 3-цилиндров бензинов турбомотор с обем 0,9 литра и мощност от 90 к.с. (135 Нм). След него се нареждат 1,5-литров турбодизел (90 к.с. и 220 Нм) и бензинов 1,2-литров турбодвигател с директно впръскване на горивото (120 к.с. и 190 Нм). Към тях може да се монтират механичини скоростни кутии или 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя EDC за по-мощните агрегати.
За повишаване на икономичността и екологията на модела ще се грижат и система Старт/Стоп, електронен подсказвач за оптимална смяна на предавките, режим на движение ECO, при който двигателят и климатика работят по специален алгоритъм.
Очаква се цената на Renault Clio да е сравнима с тази на настоящия модел, като базовата версия в Европа ще е около 14 хил. евро. Дилърите на марката ще започнат да приеман поръчки за модела през октомври т.г.