Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо най-бърз в последната свободна тренировка на Силвърстоун

Алонсо най-бърз в последната свободна тренировка на Силвърстоун

43
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо (Ферари) бе най-бърз в последната свободна тренировка преди Гран при на Великобритания. Втори и трети се класираха Дженсън Бътън с Макларън и Ромейн Грожан (Лотус).

Условията на Силвърстоун бяха значително подобрени в сравнение с вчера – тренировката започна при облачно време, но пистата бе суха. Очаква се обаче по-късно да вали, така че все още не е ясно на какво трасе ще се проведе квалификацията. В същото време организаторите се борят да овладеят ситуацията в района, за да предотвратят проблеми в утрешния ден, когато се очакват 125 000 зрители.

Минута преди началото на сесията бе получена информация, че има вероятност да завали в рамките на 10-15 минути и пред семафора имаше опашка от автомобили със сухи гуми. За Гран при на Великобритания отборите имат на разположение смесите хард (обозначена със сребърно) и софт (жълто).

На петата минута вече имаше няколко времена, като Михаел Шумахер оглавяваше таблицата с 1:34.517 мин. От екипа му Мерцедес го предупредиха за мокри места по трасето – на Бекетс и Чапъл (където малко преди това Кими Райконен изтърва пистата).

Макларън решиха да изпробват едновременно двата типа сухи гуми и за целта Бътън и Хамилтън излязоха на трасето съответно със софт и хард на техните МР4-27. Междувременно Розберг излезе пръв с 1:33.733.

Мокрите места по пистата продължаваха да изненадват пилотите. Кобаяши изтърва по-сериозно болида си, а Ди Реста се завъртя, но успя да продължи. Шотландецът се тревожеше и за KERS-а във Форс Индия-та си, а инженерът му обясни, че се опитват да рестартират системата.

Времената продължаваха да падат, като в 20-ата минута от последния час за подготовка Хамилтън измести Алонсо от първата позиция с 1:33.084 (постижението на испанеца бе с 0,522 сек по-слабо). Пилотът на Макларън продължаваше да кара с гуми хард, както и съперникът му от Ферари.

Шарл Пик предизвика известна неразбория, след като спря на трасето в 22-ата минута от тренировката. Той се обади на екипа си и съобщи, че двигателят му е изгаснал. След известно колебание сесията бе спряна, докато Маруся-та бъде отстранена. Първоначалните предположения бяха за проблем с горивната система. Бяха загубени само няколко минути и работата бе подновена, като екипите определено хвърлиха огромни усилия да съберат възможно най-много данни преди квалификацията.

В средата на времето най-доброто време с гуми софт бе на Бътън – 1:32.851, с което той изпревари съотборника си Хамилтън в класирането (на 0,233 сек зад него). Люис също сложи по-меката смес и си върна лидерството с 1:32.728. Няколко минути по-късно бе ред на Алонсо да заеме първото място (и той бе със софт) – 1:32.167, а на 0,304 сек зад него бе Грожан, чието време бе дадено с хард. Испанецът се завъртя на последния завой при следващото си излизане и спря по средата на пистата, но успя да потегли отново.

В Ред Бул също се трудеха по програмата си, като Себастиан Фетел и Марк Уебър се движеха през повечето време в първата десетка. От Рено са помолили тима на шампионите, както и Лотус, да направят известни промени в настройките на двигателите си заради проблемите с алтернаторите на Фетел и Грожан във Валенсия. От екипа на френската компания обаче признаха, че това е временно решение за този уикенд и се търси дългосрочно такова.

В края на сесията Кобаяши се завъртя и потроши част от пода си, което ще създаде доста работа на механиците му преди квалификацията. Хидравличен проблем в Мерцедес-а на Розберг сложи по-рано от предвиденото край на тренировката за него. Повредата наложи свалянето на целия под на автомобила. Пик отново спря – този път на правата Хангар, но маршалите го прибраха при жълти знамена.