Фернандо Алонсо (Ферари) спечели хаотичната квалификация за Гран при на Великобритания, която дълго време бе спряна заради пороен дъжд над трасето. Втори и трети се наредиха Марк Уебър (Ред Бул) и Михаел Шумахер (Мерцедес).
Дъждът се върна на Силвърстоун, като в началото на отделни участъци не валеше. Температурата на въздуха бе 17 градуса, тази на пистата – 22 градуса. Още на излизането от питлейна от Лотус съобщиха на Кими Райконен, че има проблем с KERS-а в колата му и трябва да промени спирачния баланс, за да компенсира това. В тима не успяха да се справят с проблема дори по време на продължителното спиране заради порой над пистата.
Абсолютно всички пилоти излязоха на трасето след светването на зеления семафор. Прогнозата бе условията да се влошават в течение на сесията, така че първите бързи обиколки бяха особено важни. Повечето екипи предпочетоха варианта с последователни квалификационни турове, когато от Заубер пък се обадиха на Серхио Перес със съобщението, че трасето изсъхва! Това бе демонстрирано от падането на времената. Някои от интермедиите обаче започнаха да прегряват и инструкциите бяха да се намали за малко скоростта, за да се охладят.
Заубер решиха да рискуват и към края на Q1 пуснаха Камуи Кобаяши и Серхио Перес със сухи гуми. Това се оказа грешно решение, тъй като те се върнаха веднага в бокса и сложиха пак интермедии.
Фетел бе с най-добро време в първата част от квалификацията. Шарл Пик остана извън 107% от неговото постижение, като освен това получи наказание преместване с 5 места на грида заради смяна на скоростна кутия. Същата санкция поради същата причина е наложена и на Нико Хюлкенберг (Форс Индия).
Най-големият губещ в Q1 обаче бе Дженсън Бътън, който остана 18-и и отпадна от по-нататъшната битка. Англичанинът намали много в последния сектор, където показваха жълти знамена заради завъртане на Тимо Глок на старт-финалната права. Нико Розберг пък се измъкна на косъм – той бе пред Бътън в подреждането.
– Нямаме много гуми, така че може би случилото се е за добро. Трябва да се търси положителното. В последния сектор имаше жълт флаг и се стигна дотук. Освен това бе много мокро в този участък – коментира Дженсън малко по-късно.
В края на първите 20 минути от квалификацията дъждът се усили сериозно и повечето отбори избраха гуми за мокър асфалт. Ферари обаче останаха с интермедиите. Още в първия тур обаче от питуола на Скудерията викнаха в пита Алонсо и Маса, за да сложат на колите им гуми за мокро. Същото направиха и в Уилямс.
– Рискът за съжаление не се оправда – призна шефът на Ферари Стефано Доменикали. – Искахме да опитаме бърз тур в началото, но всъщност условията на пистата се влошиха и това ни повлия повече, отколкото недостатъчното обиколки във вчерашния ден.
Също в началото на Q2 Михаел Шумахер изтърва пистата няколко пъти, а Алонсо се завъртя опасно на Чапъл, но овладя колата и продължи. Испанецът предположи по радиото, че сесията трябва да бъде спряна при такива условия. Почти веднага след това Хамилтън се обади, че едва не се е ударил с един от Заубер-ите. Q2 бе спряна 6:19 минути преди изтичане на времето, като в този момент начело бе Перес. Мексиканецът и Хамилтън бяха единствените пилоти с времена под 2 минути, а Бруно Сена още не бе регистрирал постижение.
– Правилно решение – заяви Фетел. – Има прекалено много вода по трасето в голяма част от обиколката.
Час и двадесет минути след спирането на сесията дъждът спря, а облаците се разкъсаха. Междувременно публиката посрещаше всяка поява на пилот в питлейна с бурни овации. Розберг дори успя да убеди Рос Браун да направят минимексиканска вълна за зрителите.
Близо час и 45 минути след появата на червения флаг квалификацията най-после бе рестартирана. Имаше известно колебание за гумите – в Макларън например сложиха на Хамилтън интермедии преди да решат в полза на мокрите. На изхода на питлейна пак се образува опашка, а Заубер отново решиха да пратят пилотите си на пистата с интермедии, но Кобаяши се върна веднага в пита. Условията бяха много по-добри – времената стигнаха 1:55 мин още в първите минути след подновяването на Q2. Хамилтън бе най-бърз в този сегмент, в чийто край Грожан изхвърча в чакъла и жълтите знамена за малко не костваха на Алонсо място в топ 10. Испанецът обаче се справи и влезе в Q3. Това стана (заради предупредителните знамена) повод за разговор във Форс Индия, тъй като Фернандо измести Ди Реста от Q3.
Розберг обаче не успя да прескочи, както и Ди Реста, Кобаяши (с наказание 5 места назад от Валенсия), Даниел Рикиардо, Бруно Сена, Жан-Ерик Верн (с наказание 10 места назад от Валенсия) и Перес. Грожан пък бе с пето време в Q2, но не можеше да кара в последната част от квалификацията.
Според Уилямс прогнозата за Q3 бе, че няма да вали повече и пистата ще става все по-бърза с течение на времето. Ред Бул и Ферари сложиха интермедии. Хамилтън излезе с мокри гуми, но се върна в бокса да ги смени.
Пилотите начело се сменяха с всеки направен тур. Най-ожесточената битка обаче се случи след карирания флаг. Алонсо даде най-доброто време и пилотите на Ред Бул не успяха да го изпреварят с последните си бързи обиколки. Шумахер пък смени в средата на времето гумите си за мокро с интермедии и с чудесен тур се нареди трети. Фетел се класира четвърти, следван от Маса, Райконен, Малдонадо, Хамилтън и Хюлкенберг.