Преди два дни, на 30 юли, в Сан Франциско, Калифорния, японската компания Lexus представи обновения си луксозен седан LS.
Макар, че през последните няколко месеца производителят твърдеше, че това ще е изцяло ново поколение на лимузината, все пак демонстрираният автомобил се оказа рестайлингов модел.
Все пак трябва да се отбележи, че промените са не само външни – колата е с модернизирана платформа, с други настройки на окачването и кормилното управление. Според създателите му, новият Lexus LS независимо от размерите си вече ще доставя и удоволствие при шофиране.
Обновената външност, придобила повече агресия, е с новата фирмена радиаторна решетка (тип пясъчен часовник) и релефен преден капак, нови са броните и светлинните тела. Предните фарове могат да бъдат и с напълно светодиодна техника. В нормалния си вариант те автоматично сменят от дълги на къси светлини при приближаване на друг автомобил в насрещното движение.
Нови системи са добавени и в списъка на стандартното и опционалното оборудване – следене на пътната маркировка и слепите зони, адаптивен круиз-контрол и система за минимизиране на последствията от авария, четиризонова климатична система и аудиосистема Mark Levinson с 19 говорителя.
Изцяло ново е и арматурното табло с голям 12,3-инчов дисплей, мултимедиен комплекс Lexus Enform с достъп в интернет и допълнителен екран на течни кристали, както и нови материали на тапицериите и меко светодиодно осветление в салона.
Както и досега, Lexus LS ще се предлага в три базови варианта – със задно предаване, 4х4 и хибридно задвижване. Първите две версии ще се задвижват от 4,6-литров бензинов V8 с мощности 396 и 360 к.с., комбинирани с 8-степенен автомат. При версията с четири двигателни колела тягата се разпределя между осите посредством диференциал Торсен. И двете модификации ще могат да се поръчват с нормална или удължена (+12,5 см) и опционално въздушно окачване за късата база). За късия Lexus LS ще се предлага за първи път и пакет F Sport, отличаващ се с по-агресивен външен вид, пренастроено и свалено с 10 мм окачване, 19-цолови джанти, спирачки Brembo, самоблокиращ диференциал и спортни седалки.
Хибридната версия LS 600h отново комбинира 5-литров бензинов V8 и два електромотора, като сега сумарната мощност достига 438 к.с.. Разходът на гориво няма да надвишава 12 л/100 км. средно.