Мощният двигател на Мерцедес може да е причината за повишеното износване на задните гуми на болидите на едноименния тим, Макларън и Форс Индия. Това разкрива статия в немското списание auto, motor und sport.
Смята се, че високият въртящ момент в средните обороти предизвиква сериозен стрес за задните гуми, особено когато пилотът ускорява при излизане от завои със средна скорост на преминаване.
Това до известна степен може да обясни защо отборите на Ферари, Заубер, Ред Бул и Лотус се радват на по-дълъг живот на техните гуми. Първите два тима ползват двигатели Ферари, докато вторите два – Рено. Те разполагат с по-малко мощност, която обаче се разгъва по-еластично.
Изказването на Рос Браун, че „характеристиките на двигателя имат сериозно отражение върху износването на гумите“, потвърждават това твърдение.
От Мерцедес са осъзнали проблема и работят по решаването му.
Повече подробности за начина на работа на гумите на Pirelli през тази година търсете в новия брой на списание ClubS1, който е на пазара от днес.