За Торо Росо настоящият сезон е сериозно разочарование. Въпреки че екипът успя да се класира в точките в първите две състезания за годината в Австралия и Малайзия, Б-отборът на Ред Бул започна да се свлича надолу в класиране след като в последствие не успя да постигне нищо. Шестте спечелени точки отредиха на екипа на Франц Тост едва девето място във временното класиране, на цели 40 точки зад екипа на Форс Индия.
За сравнение през миналата година по същото време Хайме Алгерсуари и Себастиен Буеми имаха 22 точки и бяха влезли общо 9 пъти в топ 10. За настоящите пилоти, Даниел Рикиардо и Жан-Ерик Верн актива е едва 2 влизания.
За настоящото положение на отбора обаче едва ли са виновни пилотите. Специалистите смятат, че настоящата кола STR7 като цяло разполага с много малък потенциал за развитие. Преди Гран при на Германия, „малките бикове“ се разделиха с техническия си директор Джорджо Асканели. На негово място след края на лятната пауза се очаква да се появи бившият технически директор на Заубер Джеймс Кий. Развитието на колата за този сезон вече е спряно и се очаква всички сили и средства да бъдат хвърлени върху проекта за другия.
Особено наложително е развитието в аеродинамиката.
„Надяваме се да извадим още потенциал от колата, но за момента промените, които правим дават много малък ефект“, заяви Даниел Рикиардо за ClubS1 в Унгария. Подробно интервю със симпатичния австралиец ще може да прочетете в следващия 153 брой на списанието. „Като цяло баланса на колата не е лош, но просто скоростта ни не е достатъчна, времената, които даваме не са задоволителни. Надяваме се да скоро да намерим начин да увеличим скоростта си.“
Кий имаше значителен принос в развитието на колите на Заубер през последните три години. Британецът обаче е инженер по образувание, а не аеродинамик, където са най-големите слабости на Торо Росо.
Все пак Франц Тост се надява наемането на Кий да има подобен ефект, както в екипа на Заубер. Като технически директор той успя да накара отдела по аеродинамика да работи изключително ефективно. Николо Петручи се очаква да продължи да изпълнява длъжността на шеф аеродинамик.
Идването на Кий обаче е предвидено едва за септември, което означава, че Рикиардо и Верн ще трябва да довършат сезона в борба за влизане в топ 10.
Верн от своя страна не смята, че ограниченият опит от страна на двамата пилоти е препятствие.
„Екипът е доказал, че работи добре с млади пилоти, а на нас не ни липсва разбиране на техниката“, обясни французинът. „Единственият проблем, който екипа имаше през тази година бе в Китай, когато нашият нов пакет просто не проработи.“
„Някой неща може би щяха да бъдат видени по-рано, ако имахме повече опит, но това предизвикателство стои пред всички млади пилоти“, завършва Рикиардо.