Начало Рали Льоб и Хирвонен уверени в силите си преди рали Германия

Льоб и Хирвонен уверени в силите си преди рали Германия

14
0
рали Германия

След серия от шест надпревари на чакъл световният рали шампионат се връща на асфалт този уикенд, когато ще се проведе кръга от сериите в Германия. Ситроен имат 9 победи в това състезание от 2002 г. насам. Базата му е в Трир и надпреварата е наистина много популярна – привлича хиляди фенове от сърцето на Европа.

Хората често казват, че това е домашното ми рали, тъй като е най-близо до родния ми Елзас. При това го твърдяха още, докато Корсика беше в календара на световния шампионат – коментира Себастиен Льоб. – Определено харесвам това състезание, защото там винаги има много приятели, които ме подкрепят. А освен това съм печелил там осем пъти – усмихва се осемкратният носител на короната в първенството. – Все още не смятам ралито за лесно, особено когато вали. Калта по състезателната линия води до огромни промени в прилепянето и управлението е трудно при такива условия по толкова тесни и бързи пътища.

През миналия сезон обаче Льоб отстъпи на тогавашния си съотборник Себастиен Ожие и заради това сега е твърдо решен да се бори за девети успех.

Поне спряха да ме питат колко пъти поред мога да спечели това конкретно състезание! – намира хумор в ситуацията французинът. – Миналата година вървях към победата, но спуках гума. Мишлен направиха след това по-здрави каркаси. От юли пък изкарахме доста време в адаптиране на колата съм последните гуми. Доволен съм от направения прогрес. Може да сме малко по-бавни на по-неравните участъци, но те ще се отразят и на скоростта на съперниците.

Мико Хирвонен има пет втори места досега през настоящия сезон, а най-добрият му резултат в Германия досега е трета позиция (от 2007 г.). Пилотът на Ситроен се надява на значително по-предно класиране тази година.

Винаги съм обичал да карам на асфалт. Преди няколко години бях сравнително конкурентоспособен в Корсика и Германия, а сега се чувствам достатъчно уверен, че ще успея да направя нещо по-добро на такава настилка. Имах такова усещане още на сухите участъци в Монте Карло. А карайки на асфалт по време на тестовете, разбрах какъв огромен опит има отборът. Опитах, разбира се, да опиша усещането си спрямо настройките на инженерите, но не чувствах необходимост да променям каквото и да е по реглажите на Себ! – обясни финландецът.