Начало Рали Форд изпипаха настройките си за Германия с четиридневен тест на писта

Форд изпипаха настройките си за Германия с четиридневен тест на писта

25
0
Яри-Мати Латвала

Тестове за изпипване на настройките си за асфалт проведе екипът на Форд преди следващия кръг от световния рали шампионат в Германия. Яри-Мати Латвала и Петер Солберг навъртяха почти 1000 км на писта във Франция по време на четиридневните изпитания. Пилотите изпробваха всякакви варианти на реглажите на своите Фиеста RS WRC.

Научихме много за поведението на автомобилите ни на асфалт. Карането на писта ни помогна да разберем как малки промени в настройките на колата оказват влияние върху управлението и представянето – коментира шефът на екипа Малкълм Уилсън.

Рали Германия е първото на асфалт след началния кръг от първенството в Монте Карло, където обаче сняг и дъжд направиха условията много по-различни спрямо тези, които ще изпитат отборите през предстоящия уикенд. Времето може да е променливо и това превръща надпреварата в една от най-непредсказуемите за годината. Тесните пътища между лозята по бреговете на река Мозел се сменят с бързи участъци. Някои от завоите са слепи и не е лесно да се изгради добър ритъм. И най-малките грешки се наказват сериозно, а отсечките са доста мръсни – комбинацията от прахоляк и камъчета е причина за доста пързаляне и на сухо, и на мокро.

Латвала има сериозен опит в състезанието, а сега чувства, че поведението на колата му на асфалт е значително подобрено.

Никога не съм бил толкова бърз на такава настилка, колкото в края на миналата година. Това ми дава сериозна увереност. И аз, и Фиеста-та сме направили крачка напред в това отношение. Наясно сме, че автомобилът ни е добре балансиран и конкурентоспособен на всякаква настилка. Тръгнахме си от тестовете във Франция с добри идеи. И ако досега отивахме в Германия с мисълта, че един подиум би бил страхотно постижение, сега знаем, че имаме истински шанс да се борим за победа – сподели той.

Петер Солберг бе на път да спечели място на почетната стълбичка през 2011 г., но не успя заради няколко спукани гуми.

Ясно е, че нямам особено голям опит на асфалт с Фиеста-та, но усещането ми като цяло е добро. Интересно ще е как ще се представим в сравнение със съперниците ни. Най-голямото предизвикателство в Германия е променящата се настилка и непостоянното ниво на прилепяне – обясни норвежецът.