ДаСебастиен Льоб (Ситроен) води след три етапа от рали Германия (девети кръг от WRC), като авансът му пред втория Петер Солберг (Форд) е 13,1 сек. Осемкратният шампион бе най-бърз и в трите отсечки от първата половина на деня (Мителмозел, Мозелланд и Графшафт) и нямаше никакви проблеми досега.
Денят започна с неочаквано за екипите хубаво време след бурята и поройния дъжд през нощта. До обяд се задържа без валежи, каквито обаче могат да се появят следобед. На места трасето все пак бе мокро, но единствено Яри-Мати Латвала (с втората Фиеста RS WRC) от пилотите на големите екипи рискува да комбинира хард и софт гуми. Останалите предпочетоха да карат изцяло с по-твърдата смес.
– Направихме три добри отсечки. Карането ми бе ОК. В началото на места бе кално и не бях перфектен, а и не исках да поемам рискове, така че бях наистина внимателен. Вторият етап бе труден, тъй като е нов и доста сложен – коментира Льоб.
Солберг имаше проблеми със спирачките, които постепенно се влошаваха, но не попречиха прекалено на представянето му. Норвежецът отбеляза, че е необходимо да изгради плавен ритъм, за да е и бърз. Съекипникът му Латвала пък ще прави промени по настройките си в обедния сервиз, след като загуби прекалено много време.
– Опитах нещо различно с гумите, но първата отсечка бе твърде дълга и суха накрая. Освен това трябва да пипнем окачването и да го направим по-твърдо, защото бе прекалено меко. Явно направих грешка с реглажите и нямах никаква увереност в автомобила – призна финландецът.
Четвърта позиция във временното класиране заема Тиери Нювил. Белгиецът бе внимателен и не допусна грешки до обяд. На 2,5 сек зад него е Мико Хирвонен с втория DS3 WRC. Финландецът имаше сериозни проблеми – не вървеше никак на по-мръсните и кални участъци.
– Нямам никакъв ритъм, водя истинска битка с колата – заяви Хирвонен. – Не знам дали трябва да променям настройките, но не е добре.
Дани Сордо (Мини) се пребори за шестата позиция, като успя да задмине От Танак (Форд). Десетката допълниха Мадс Остберг (Форд), Крис Аткинсън (Мини) и Петер ван Меркщайн (Ситроен). Следобедната програма включва преминаване на същите три отсечки от сутринта.