Гуми от типовете медиум и хард – най-твърдите в гамата на Пирели – ще са на разположение на отборите от Формула 1 за предстоящата Гран при на Белгия. Тази комбинация не е използвана от началото на сезона в Малайзия. Условията на Спа-Франкоршамп обаче са коренно различни от тези на Сепанг. 7,004-километровото трасе е най-дългото в календара, а метеорологичните условия са много променливи и съчетанието на тези два фактора води до това, че в единия край на пистата може да вали, а в другия – не.
Спа освен това е известна с бързите си завои и висока средна скорост. Гумите трябва да се справят с много сериозни натоварвания и това е продиктувало избора на най-твърдите смеси. Почти 75% от обиколката на Спа се изминават на пълна газ. Високата скорост например покачва температурата на гумите, особено ако ъгълът на сходимост е по-агресивен с цел увеличаване на стабилността в завоите.
Тактиката е друго неизвестно за отборите от Формула 1 през уикендите в Белгия. Хората на питуола неведнъж е трябвало да реагират максимално бързо на внезапно променени условия.
– Спа е любимата ми писта – призна моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Наскоро посетих 24-часовата надпревара там: конфигурацията на трасето и времето винаги са гаранция за невероятни надпревари. От гледна точка на гумите това със сигурност е една от най-трудните писти в света. Хард и медиум ще позволят на пилотите да натискат от самото начало до финала, защото на Спа трябва да се кара по този начин. Настоящият сезон във Формула 1 започна с невероятна конкуренция – най-оспорваната, която спортът е виждал в историята си – и нямам търпение да видя какво ще стане през втората половина, кои отбори са напреднали през лятната пауза и т.н. Автомобилите са с изключително близко представяне и това прави прогнозите невъзможни – допълни той.