Крис Аткинсън се класира пети в рали Германия – резултат, който едва ли някой е очаквал от него в дебютния му уикенд с нова кола и нов отбор. Австралиецът бе поканен за последните пет кръга от световния шампионат да кара Мини за WRC Тийм Португалия (и това доведе до сериозна разправия с доскорошния титуляр Арминдо Араужо) и още в първия от тях демонстрира защо е толкова ценен.
Атко, както наричат пилота колегите и феновете му, доста бързо свикна с Мини Джон Купър Уъркс WRC, въпреки че нямаше възможност да тества преди състезанието. Липсата на изпитания го накара да е максимално внимателен през всичките 15 отсечки на надпреварата – австралиецът кара много контролирано и с постоянно темпо.
– Опитах се да не правя нищо глупаво. В това рали трябваше да придобия реално усещане за автомобила. Придобитият опит е невероятно ценен. Отчаяно исках да стигна до финала, за да имам колкото се може повече време зад волана. Резултатът ми ни дава добра база за работа оттук нататък. Огромна благодарност на екипа, който свърши фантастична работа през целия уикенд. Сега може да планираме целите си и дори да водим битка да се придвижим малко по-напред в колоната – коментира Аткинсън.
И докато Крис се радваше на неочаквано доброто си класиране, то Дани Сордо бе горчиво разочарован. Испанецът имаше огромното желание да се качи на почетната стълбичка в Германия, където миналата година спечели първия подиум за Мини. В събота обаче удари лошо колата и спря, а в неделя нямаше реален шанс да се бори за повече от влизане в топ 10, което и постигна. За него следващата WRC надпревара ще е във Франция от 4 до 7 октомври (Дани пропуска рали Уелс през септември), където отново ще се състезава на асфалт.
– Бях планирал по-добро представяне за Германия. Инциденти като моя обаче се случват и затова сега гледам напред към Франция – заяви Сордо.