Дженсън Бътън от екипа на Макларън записа победа в квалификацията на Спа. На трасето в Белгия той изпревари Камуи Кобаяши със Заубер и Пастор Малдонадо с Уилямс. Кими Райконен с Лотус остана четвърти следван от втория Заубер на Серхио Перес, Фернандо Алонсо с Ферари, Марк Уебър (Ред Бул), Люис Хамилтън ( Макларън), Ромен Грожан (Лотус) и Пол ди Реста (Форс Индия).
Времето в началото на квалификацията продължи да бъде слънчево и температурите започнаха бавно да се покачват. Въздухът се загря до 16 градуса, а асфалтът до 25 градуса.
След първите опити в първата част Дженсън Бътън с Макларън поведе, следван от Фернандо Алонсо (Ферари), Кими Райконен (Лотус), Хамилтън (Макларън), Перес (Заубер), Фетел и Уебър от екипа на Ред Бул. Пилотите на Мерцедес пък бяха принудени да се борят за оставане в квалификацията. Грожан също бе заплашен от отпадане и под напрежение и за малко не излетя на Фание. Розберг обаче не успя да измести френския пилот на Лотус и ранното отпадане със сигурност е голямо разочарование за него. Германецът използва медиум смес с надеждата да премине напред, но това не му помогна и той остана 18-ти зад Грожан.
Пастор Малдонадо с Уилямс даде най-добро време, но за разлика от следващите го Бътън и Алонсо, той използва един комплект от по-меките гуми. Маса също използва медиум, а Хамилтън само излезе с тях, но след като видя, че няма опасност да отпадне, намали значително скоростта.
От първата част на квалификацията освен Розберг отпаднаха още Ковалайнен и Петров от екипа на Катерам, Глок (Маруся), Де ла Роса (Испания Рейсинг), Шарл Пик (Маруся) и Нараин Картикеян (Испания Рейсинг).
Баланса на колите на двамата пилоти на Макларън бе доста различен. Заради нестабилност сутринта Хамилтън реши да заложи на по-изправени крила, което според предварителните очаквания трябваше да му даде предимство в квалификацията, докато по-изправените на Бътън трябваше да са в плюс за изпреварванията в състезанието.
Това обаче изглежда не важеше за Бътън, който и след първите опити във втората част отново бе пред съотборника си. Световният шампион от 2009 г. поведе, следван от Райконен, Хамилтън, Алонсо, Уебър и Грожан. Фетел пък бе едва 10-и.
В края на втората част всички пилоти се появиха на трасето с гуми медиум и това предизвика сериозен трафик въпреки дължината от 7 км. Голямото разочарование бе за световният шампион Себастиян Фетел. Германецът не успя да се класира за последната част след като изостана на 0,012 сек зад десетия Пастор Малдонадо. Освен него в десетката не попаднаха Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Михаел Шумахер (Мерцедес), Фелипе Маса (Ферари), Верн и Рикиардо от Торо Росо, както и Бруно Сена (Уилямс).
Така за последната част в борба за първото място на стартовата решетка останаха пилотите на Лотус, Макларън и Заубер, попълнени от Алонсо, Уебър, Ди Реста и Пастор Малдонадо.
Райконен излезе заедно с Ди Реста още в началото на третата част и веднага поведе. Дженсън Бътън обаче отново бе много бърз и подобри времето на финландеца с 0,6 сек. Алонсо не бързаше да излиза, подобно на Ромен Грожан и Люис Хамилтън. Това се дължеше на липсата на медиум гуми и решението щеше да дойде след само един опит за повечето пилоти в края.
Три минути преди финала всички отново се спуснаха на трасето, водени от Кобаяши, Малдонадо и Ди Реста, който не записа време при първото си излизане. Алонсо и Бътън пък бяха един след друг.
Бътън отново успя да подобри времето си за разлика от Райконен. Голямата изненада обаче дойде от пилотите на Заубер. Камуи Кобаяши зае второто място и така утре ще стартира от първа редица. Неговият съотборник Серхио Перес остана пети, а пред него се наредиха Пастор Малдонадо и Кими Райконен. За Алонсо, Уебър и Хамилтън останаха местата от шесто до осмо.
Така Дженсън Бътън постигна своя първи пол позишън за Макларън и първи за него от Монако 2008 г. насам.