Инженерите на Ред Бул анализираха много внимателно тази сутрин не просто прогнозите за времето на пистата Монца за уикенда, а и предвижданията за промените в силата и посоката на вятъра.
Дългият обектив на нашия фотограф Любомир Асенов засне внимателното проследяване от страна на експертите на Ред Бул, с рейсинженерите и Кристиан Хорнер и хората от Рено на вероятните промени, които се разглеждат в рамките на всеки 20 минути.
Стана ясно, че тимът анализира вятъра заедно с възможното движение на облаците. От тези два фактора със сигурност ще зависи температурата на пистата и от там изборът на стратегия преди всичко за квалификацията в събота.
Пистата Монца е най-бързата в календара и на нея се използват най-ниските крила на болидите. Това прави значението на вятъра още по-важно от където и да било, защото и най-малкия повей има своята роля.
Днес времето е отлично с температури 28 градуса на въздуха и 38 на асфалта, като се очаква най-после да има слънце през целия уикенд.
В боксовете повечето тимове не бързаха с монтирането на крила и други важни и специфични елементи за Монца.
Мерцедес бяха извадили пред бокса последните и старите крила с допълнителни елементи, които едва ли ще използват точно тук. Бяха монтирали обаче нови задни крила за ниско притискане към пистата, но без да поставят елементи от новата си тройна система DRS, която за първи път тества Нико Розберг на Спа.
В Ред Бул пък крилата бяха напълно прибрани в бокса, а Ферари бяха поставили почти без промяна крилата си от Спа.