Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън по-бърз от Алонсо с 0,001 сек в последната тренировка

Хамилтън по-бърз от Алонсо с 0,001 сек в последната тренировка

34
0
Фернандо Алонсо

Люис Хамилтън изпревари Фернандо Алонсо само с една хилядна от секундата в последната тренировка преди квалификацията на пистата Монца. В последните опити с мекия тип гуми за уикенда медиум Люис надделя над съперника си с нищожна част от секундата, докато при обиколките с твърдия тип гуми хард испанецът бе по-бърз от британеца с 55 хилядни.

Трети резултат записа Пол Ди Реста (Форс Индия), чийто двигател също е Мерцедес като този в Макларън и на тази писта по-добрата му максимална мощност има значение.

Фелипе Маса и Дженсън Бътън записаха четвърто и пето време, което подсказва наистина битка между Ферари и Макларън и битката за позициите на старта и утре.

Тренировката започна отново при прекрасно време с температура на асфалта 33 градуса. В центъра на вниманието бе пристигането на президента на Ферари Лука ди Монтедземоло, който в последните дни отново предизвика много коментари с думите си за промени във Формула 1.

От Форс Индия съобщиха, че се е наложила смяна на скоростната кутия на Пол ди Реста, което означава, че той ще бъде преместен с 5 позиции назад на грида за утрешното състезание и това ще е разочарование след отлична му скорост от тази сутрин.

Притеснения за подобна смяна има и в Мерцедес, след като на Спа Михаел Шумахер загуби шеста, макар Рос Браун да успокои, че проблемът е фиксиран. Алонсо също получи повреда в трансмисията вчера, но каза, че причината била прекомерното натоварване на детайли в тренировките.

След като направиха по една инсталационна обиколка всички се прибраха в боксовете. След пауза от десетина минути започнаха същинските серии.

Анализаторите в падока снощи обсъдиха защо Мерцедес изненадващо отново качи допълнителни елементи на предното си крило, които премахна след Канада. Изглежда целта им отново намиране на по-скоро баланс и натоварване на гумите при промяна на потоците и много малкото задно крило.

Още в началото на първите серии за тази сутрин с твърдите гуми Хамилтън записа най-добро време – 1:24.687 мин. Хард видимо се нуждаеха от малко време, за да влязат в оптимален режим и всички подобряваха темпото си в хода на сериите. Бътън бе шести в началото на серията си, но след 2 тура бе втори.

За Ред Бул денят, както и вчерашния, не започна добре. Фетел бе с видимо нестабилна задна част на Параболика. После позагря гумите си, но остана на цели 0,877 сек от Хамилтън в сериите с хард. Марк Уебър пък имаше проблеми с работата на KERS и бе още по-назад.

Пилотите на Ферари излязоха на пистата едва 35 минути преди края на тренировката за своите последни обиколки с нови твърди гуми.

Алонсо на свой ред записа най-добро време, като изпревари Хамилтън с 0,055 сек. Маса пък изпревари Бътън.

Люис поиска от тима си да прегледа колко широко Алонсо излиза от Аскари, за да потърси къде точно е загубил тези хилядни! От тима му отговориха, че задната му дясна гума е била на 1 фут извън линията или отклонение от 30,48 см!

В бокса на Мерцедес пък се бореха с работата на система KERS в колата на Шумахер, като се оказа, че повредата не може да се отстрани до края на сесията.

Михаел и съотборникът му Нико Розберг бяха сред първите, които сложиха мекия тип гуми и Нико записа с тях трети резултат, като остана зад времената на Алонсо и Хамилтън с твърдите!

В бокса на Лотус също имаха проблеми с работата на KERS на колата на Кими Райконен, а Жером Дамброзио едва не разби пода при преминаване през гърбиците на първия шикан.

Почти всички изкараха последните десетина минути в опити с меките медиум, които според информацията от вчера трябваше да подобрят темпото с още 0,3-0,5 сек.

И с тях топтемпото не бе веднага след излизането от бокса. Алонсо подобри времето си до 1:24.579 след като в първия си тур бе в трафик зад Нико Розберг.

Хамилтън обаче бе по-бърз от този резултат с 0,001 сек (!) в началото на серията си, а Бътън бе с топрезултат в първия сектор след дълга серия и при това не бе доволен от сцеплението в шиканите.

И с меките гуми пилотите на Ред Бул бяха извън топ 10, като в самия край Фетел спря с повреда в колата си не завърши тренировката! Себастиан обясни по радиото, че е загубил електрическото захранване, което означава вероятна повреда в алтернатора, както бе във Валенсия.