Марк Уебър се присъедини към призивите пилотите във Формула 1 да поемат по-голяма отговорност за действията си на пистата.
Австралийският пилот на Ред Бул не попадна в мелето след старта на Гран при на Белгия, но е категоричен, че трябва да се прилагат строги санкции към състезателите и в по-малките категории, за да не се стига до подобни ситуации.
– Нивото на агресия се повиши през последните 10 години и причината е, че момчетата са наясно, че по принцип ще се отърват невредими. Но може да си агресивен и внимателен или агресивен и опасен. Винаги съм твърдял, че Формула 1 не е училище, когато става дума за автомобилен спорт. Повечето млади пилоти, дошли през последните сезони, се справиха сравнително добре. Тази година обаче Пастор Малдонадо и Ромейн Грожан имаха доста инциденти. Характеристиките на спорта се промениха с въвеждането на гумите Пирели и на DRS. Изпреварванията сега са по-лесни и не се налага да вършиш нещо отчаяно на старта. Затова е изненадващо да видим подобни случаи в първата обиколка. Трябва да се състезаваш, но някои момчета просто регистрират повече катастрофи от други. Би трябвало да сме най-добрите точно в тази работа, да се надбягваме на всякакви трасета при всевъзможни условия и да спазваме пилотския етикет – обясни Уебър в колонката си за ВВС.
Той обръща внимание и на идеята за затворени кокпити, която бе сериозно обсъждана след катастрофата на Спа.
– Как точно да се защити главата на пилота е противоречив въпрос. Повечето състезатели искат кокпитите да останат отворени. Никой не желае да загуби каквото и да е от усещането, така че решението трябва да се обмисли внимателно. Инцидентът с Грожан и този от Австралия 2007 г. с Дейвид Култард и Александър Вурц се случиха заради това, че имаше застъпване на автомобили и съответно излитане във въздуха. И на мен ми се случи при преобръщането във Валенсия през 2010 г. Лично според мен е особено важно колите да не изхвърчат във въздуха, тъй като смятам, че се случва по-често – споделя австралиецът.
Уебър изживя подобни салта и преди Формула 1, при това две – по време на тренировка и на загрявката за 24 часа на Льо Ман през 1999 г. като пилот на Мерцедес.