В Япония за първи път от Гран при на Европа насам нямаше пилот на Макларън на подиума. Въпреки това от екипа смятат да се борят за победата през този уикенд в Корея. Дженсън Бътън дори смята, че представянето на Сузука е било доста добро и се надява то да градира нагоре в Йеонгам.
„Направихме силно състезание в Япония и се надявам не само да запазим, но дори и да подобрим темпото си за уикенда в Корея“, обясни Бътън.
„В края на състезанието на Сузука колата бе чудесна и затова съм сигурен, че нашият болид ще бъде на ниво и за следващото състезание“, на свой ред обясни и Хамилтън.
Въпреки че Фернандо Алонсо и Себастиян Фетел успяха да се откъснат доста напред, както и отбора на Ред Бул пред този на Макларън, пилотите на екипа от Уокинг не смятат да се предават, а да преследват до последно своите шансове за успех.
„Резултатите от Сузука показаха, че всичко в този шампионат е възможно“, обясни тим шефът на Макларън, Мартин Уитмарш. „Убеден съм, че имаме още достатъчно сили, за да се борим и за двете титли. В Корея ще се стараем да намалим изоставането си и в двете класирания.“
Пистата Йеонгам обаче си остава едно сериозно предизвикателство за пилоти и техника.
„Това е една доста трудна писта“, обяснява Бътън. „Всеки път, когато смяташ, че си намерил правилния ритъм и нещата се променят. Трасето там не е толкова плавно и хармонично, като други модерни трасета – примерно Ноида или Истанбул.“
В началото преобладават бързите завои и дългата 1,2 км права, докато в края следват тесни завои, ограничени с бетонни стени. Това принуждава отборите да търсят компромис между добрата максимална скорост на правите и доброто сцепление в бавните завои.
„Първият сектор се състои от дълги прави, след които се спира рязко, като на първи, трети и четвърти завои трябва и добра тракция. Последният сектор пък е доста бавен и е почти като градско трасе. Това също създава трудности в намирането на ритъм.“
В двете досегашни състезания Макларън не успя да постигне желаните резултати.
„Смятам, че имах потенциал да спечелим предишните два старта, но все нещо не пасваше“, обяснява Хамилтън. „През последната година успя да спечеля пол позишън. Това бе много важно за мен, защото преди това през цялата година се борих да спечеля квалификация и просто изстисках всичко от колата. Бе голям успех за мен.
В състезанието обаче не бяхме достатъчно бързи, за да спрем Себастиян и Ред Бул. Завърших втори, въпреки че състезанието бе много тежко. Имах проблеми с колата, защото части от износена гума бяха запушили предното ми крило. Имах доста трудности да задържа Марк зад мен. Надявам се през тази година да успеем да спечелим.“