Дани Педроса от екипа на Repsol Honda спечели Гран При на Япония на пистата Мотеги и намали дистанцията във временното класиране между себе си и лидера в шампионата Хорхе Лоренсо, който завърши втори. Трети на подиума стъпи Алваро Баутиста.
Това е 5-а победа на Педроса за този сезон, с която той постави свой личен рекорд в MotoGP, а също изравни и най-доброто си постижение по брой на подиуми за един сезон – 13, който вече постави през 2004 г. Три кръга преди края на шампионата, Дани е единственият пилот, който е конкурент за титлата. Испанецът за втора поредна година печели на Мотеги.
Стартът взе Хорхе Лоренсо (Yamaha Factory Racing), който стартира от първа позиция, следван от Педроса. Ранди де Пюние (Power Electronics Aspar) катастрофира в първия тур, но продължи, а на следващата падна Бен Спийс с Yamaha и отпада. Същото сполетя и Йони Ернандес (Avintia Blusens), който контузи лявото си рамо и левия си крак. Отличен старт направи другият пилот на Repsol Honda Кейси Стонър зад Кал Кръчлоу (Monster Yamaha Tech 3), който бе трети. След три обиколки Стонър бе изпреварен от пилота на San Carlo Honda Gresini Алваро Баутиста. Щефан Брадъл (LCR Honda MotoGP), също се приближи до Стонър, а Андреа Довициозо (Tech 3) бе 7-и. Лоренсо и Педроста се откъснаха напред 17 тура преди края, а Кръчлоу остана трети, на известно разстояние след тях. Стонър се бореше да изпревари Баутиста, но испанецът се защитаваше много успешно. В същото време Валентино Роси с Ducati бе 8-и, като водеше битка с Довициозо, за да мине пред него. След две обиколки Дови атакува и изпревари Брадъл.
13 обиколки преди края Педроса намери пролука на 4-ия завой и успя да изпревари Лоренсо. Той доказа колко е бърза неговата Honda. Лоренсо се бореше да запази дистанцията между себе си Дани, а в същото време Баутиста много бързо догонваше Кръчлоу. Пет обиколки по-късно Де Пюне отпадна, а Довициозо изпревари Стонър и стана пети. Шест тура преди края Педроса вече имаше добра преднина пред Лоренсо, а обиколка по-късно Баутиста изпревари Кръчлоу и двамата започнаха битка, тъй като британецът искаше да си върне позицията. Кал мина отвътре, но на следващия завой Баутиста го изпревари отново. На последната обиколка Кръчлоу остана и без гориво.
Така Педроса спечели състезанието пред Лоренсо и Баутиста, който спечели втория си подиум във висшия клас. Дани намали разликата между себе си и Лоренсо на 28 точки три кръга преди края на шампионата. Четвърти остана Довициозо, следван от Стонър, Брадъл, Роси и съотборникът му от Ducati Ники Хейдън. Пилотът с уайлдкард Кацуки Накасуга (Yamaha YSP Racing Team) и Хектор Барбера (Pramac Racing) допълниха топ 10. Най-добре класиралия се пилот със CRT машина бе Алекс Еспаргаро, който се възползва от отпадането в последната обиколка на Данило Петручи (Came IodaRacing Project).