Победа, две втори и едно трето места в последните три старта от световния рали шампионат са повод за истински оптимизъм във Форд преди предпоследното състезание на тима като заводски екип.
В Италия ще е последната надпревара за сезона на чакъл, а именно на такава настилка триумфира Яри-Мати Латвала в Уелс през септември, който освен това записа и две втори места в Германия и Франция – най-доброто му представяне на асфалт. Петер Солберг е само с трета позиция в Уелс, но и той, и съотборникът му имат победи в предстоящия старт.
Пътищата, използвани за скоростните етапи на рали Италия, са с твърда основа, покрита с наподобяваща пясък настилка, която обикновено се разчиства при първо преминаване и остават коловози. Отсечките са бързи, но и тесни. Някои от новите участъци са по-гладки и според оценката на Латвала приличат на тези във Финландия, но без скоковете.
– Има повече пространство за позициониране на автомобила. Пътищата, които използваме по принцип, са покрити с тънък слой фин дребен чакъл и това ги прави доста хлъзгави при първоначалното преминаване. Отборът ни винаги е бил силен в Сардиния и след като направихме крачка напред в темпото в Уелс, съм уверен, че ще постигнем още един силен резултат – заяви 27-годишният финландец.
Фактът, че титлите в тазгодишното първенство вече бяха спечелени, променя в известна степен динамиката на надпреварата, допълни Латвала.
– Вече няма чак толкова голямо значение да финишираш в точките, така че единствената ни цел сега е победа – обясни той.
Солберг смята квалификационната отсечка за важна, тъй като стартовата позиция ще е от значение за представянето в ралито.
– Ако е сухо, ще е по-добре да си по-назад в колоната. А и няма достатъчно дистанция, за да наваксаш, ако загубиш време в началото – каза норвежецът. – Подобрихме баланса и окачването на Фиеста-та преди Уелс, като промените се отразиха положително на представянето ни. Характеристиките на двете ралита обаче са напълно различни.