Опел представи своето ново поколение средно големи бензинови двигатели. Те са четири цилиндрови и разполагат с директно впръскване SIDI (Spark Ignition Direct Injection). Най-ниското стъпало е за 1.6 SIDI турбо. Той се предлага в два варианта: като Eco Turbo с мощност 170 к.с. и 280 Nm въртящ момент и като Performance Turbo с 200 к.с. мощност и 300 Nm тяга. Този агрегат ще замени вграждания до сега при Corsa и Astra мотор със същия обем, който бе с мощност 180 и 210 к.с. За сметка на лисващите конски сили имаме увеличение на въртящия момент с 33% и 13% по-нисък разход.
Сърцето на новото поколение е нов блок на двигателя, който понася налягане от 130 бара в цилиндър. За да бъде възможно това той е изработен от чугун, а опорният елемент на коляновия вал е алуминиев. В развитието на това ново поколение е обърнато специално внимание върху намаляването на вибрациите и шума при работа на двигателя. За целта се използват два противоположно движещи се балансиращи вала. Според Опел това е единственият агрегат в този клас с това решение.
В допълнение към мерките за по-балансирана и прецизна работа, икономичността и ниските емисии са били основни цели при създаването на новите 1.6 литрови мотори. За целта инженерите на Opel използват система за директно впръскване с централно разположен инжектор.
Централното разположение на запалителната свещ и инжектора над горивната камера и тяхната ориентация паралелно на коляновия вал, формират компактна конструкция с възможност за работа както в хомогенен режим, така и в режим с бедни смеси (т.нар. разслояване на заряда).
Два различни вида бутала се използват съответно за версиите Eco и Performance Turbo, като всяко е със специфична малка вдлъбнатина. И двата са с чугунени канали за пръстените, за да издържат на високите налягания. Първият бутален пръстен е с PVD покритие (от английското Physical Vapour Deposition или физическо отлагане на пари) за допълнително намаляване на триенето.
Производството на новия 1.6 SIDI Turbo започва в края на 2012 г. в новия завод в Сентготхард, Унгария в края на 2012 година и ще се извършва паралелно с другите семейства двигатели. Заводът използва концепцията “Flex Plant”, която позволява на една и съща поточна линия да бъдат сглобявани бензинови и дизелови двигатели.