Педро де ла Роса гледа на отбора на Испания Рейсинг като на един дълго срочен проект. Това е и причината поради която испанският доайен подписа двугодишен договор в края на 2011 г. Бе ясно за всички запознати, че заради преместването на базата в Мадрид настоящата година ще бъде по-скоро преходна. Но въпреки своя сериозен опит съвместната работа между Де ла Роса и Испания Рейсинг е доста странна. Испанецът печели по 1,5 млн. евро годишно според последните сведения, а в същото време няма зад себе си спонсор, който да налива пари в отбора.
Затова и се заговори за възможното му освобождаване от екипа след края на настоящата година. Де ла Роса обаче разчита на това, че ще остане.
„Имам договор с отбора за следващата година, освен това аз съм доволен от случващото се в екипа и мисля, че и те са доволни от мен“, заяви наскоро Де ла Роса пред Аутоспорт. „Искам да съм част от нещо, което се развива и расте. В противен случай щеше да е лудост да започна от нулата. Чувствам се наистина добре в екипа.
Още от началото виждах нещата като поне двугодишен проект. В същото време във Формула 1 е много трудно да се развиваш и да скъсяваш изоставането спрямо останалите. Сигурен съм обаче, че втората година нещата ще се по-добре, затова и искам да остана и през 2013 г.“
Все пак финансовите трудности на екипа може да принудят ръководството да го освободи, за да отвори място за млад пилот с голям спонсор зад гърба си.
„Бих бил много изненадан, ако подобно нещо се случи. Не знам дали договорът на Картикеян ще бъде подновен, но аз оставам в отбора.“
За момента отбора поддържа персонал от 83 служителя и продължава да е най-малкият екип във Формула 1. Въпреки това Де ла Роса се радва на развитието.
„Вече имаме една много добра структура. Мисля, че ще започнем да се доближаваме все повече до Маруся и Катерам. Това е нашата работа и това, което се изисква от нас просто е яко бачкане.“
В момента Испания Рейсинг се намира на последно място в класирането при конструкторите. В последните две години пък екипът оставяше поне екипа на Маруся зад себе си.