Предна лява гума ще е най-натоварена в предстоящата Гран при на Индия и от нейното износване в голяма степен ще зависи избора на стратегия за състезанието в неделя. Това става ясно от предварителната информация за надпреварата на тима на Мерцедес.
– В комбинация с две дълги прави, пистата предлага предизвикателни завои от 5 до 15, особено дългите десни завоя 10 и 11. Това натоварва значително предна лява гума, а високите температури също ще бъдат допълнително предизвикателство – заяви вицепрезидентът и спортен директор Норберт Хауг.
В информацията на тима конкретно е посочено, че девет от десетте завоя между завои 5 и 14 се взимат със скорост между 200 и 250 км/ч, най-силното странично натоварване през обиколката е на завой 13 – 3,8g, 230-метровата права от полпозишън до първи завой е третата най-къса за сезона след Монако и Валенсия, колите взимат двойните десни завои 10 и 11 за 8,2 секунди.
Пилотите на тима също изказаха очакванията си за предстоящата надпревара:
– Дебюта на Гран при на Индия миналата година беше много успешен. Пистата е страхотна и имаше изненадващо голям брой фенове. Последните две състезания не бяха напълно удовлетворяващи и заради това се надяваме на по-добро представяне. От отбора положиха сериозни усилия, за да го постигнем – каза Михаел Шумахер.
– Пистата Буд Интернешънъл е предизвикателство с интересната комбинация от бавни завои и дълги прави. Трасето също така има и една от най-високите средни скорости за обиколка и е добро за изпреварване. Миналата година бях силно впечатлен от страстта и приятелското отношение на индийците и с нетърпение очаквам да посетя страната отново. Надявам се следващия уикенд да имаме малко повече късмет отколкото преди и да имаме шанса да постигнем добър резултат – призна Нико Розберг.