Структурата за приемане на нови правила за Формула 1 се променя значително. Съществувалите досега техническа и спортна работни групи приемаха предложения за нови правила или промени в настоящите със 70% мнозинство и ги предлагаха за одобрение на комисията за F1 към ФИА. След 2012 г. те ще бъдат трансформирани в една работна група, наречена стратегическа, като тя ще е в по-различен състав. Ще се състои от 18 души. 6 от тях ще са представители на отбори – Ферари, Макларън, Ред Бул, Мерцедес, Уилямс и следващият тим с най-добро класиране в конструкторския шампионат. Това изключва останалите екипи от първоначалния процес на взимане на решения. Представителите на ФИА в групата ще са също 6, колкото ще са и тези на Formula One Management (FOM).
Тези 18 души ще приемат и гласуват промени в правилата с обикновено мнозинство (50% плюс 1). След това новостите отиват пак в F1 комисията, която обаче също ще е с вече намален състав – 18 вместо 26 души. В нея ще участват представителите на отборите от работната група плюс представители на всички екипи, спечелили точка в предходния шампионат, както и по един представител на ФИА, FOM и на един от производителите на двигатели и шестима промоутъри (организатори).
– За мен спортът ще стане по-отворен и ще има по-голяма възможност да се промени нещо. В момента – с настоящата структура, не можеш да промениш съвършено нищо – твърди президентът на ФИА Жан Тод в интервю за Аутоспорт. – Организацията ще е по-демократична и балансирана в сравнение със сегашната. Ние търсим решения, които да са добри за спорта като цяло. Не бих си и помислил да удовлетворявам единствено желанията на федерацията. Не бих приел нещо, което да е от полза само на отборите. Или пък такова за носителя на търговските права. Според мен всичко трябва да е наистина балансирано.
Тод обяснява още, че след доста дискусии с всички страни по договора Конкорд на срещата на 22 октомври в Париж е било постигнато съгласие по всички основни положения и насоки за новия контракт. Остава да се довърши писмената част и съответно да се подпише.
Президентът на ФИА казва освен това, че е повече от логично по-богатите отбори и пилоти да плащат по-високи такси за участие във Формула 1 в сравнение с малките и значително по-бедни тимове и състезатели. Промяната вече бе приета и означава, че шампионите от Ред Бул ще трябва да се разделят с няколко милиона долара.
– В момента таксата за участие е 309 000 евро плюс част от разходите за времеизмерване, метеорология и т.н. – те са около 400 000 евро, тоесто общо 750 хиляди или приблизително 1 млн. долара. По-малките отбори плащат по-малко – между 500 и 800 хиляди долара. Сега просто големите отбори, които имат най-високи приходи, ще дават повече. Във всяка демократична страна плащаш данъци според доходите си. При пилотите е приложена същата концепция. Фиксирана база плюс по 1000 долара за всяка спечелена точка, тоест се връщаме към ситуацията от 2008-2009 г. Ако получаваш заплата от 20-30 милиона долара, можеш да си позволиш да дадеш $250 000 за суперлиценз. Ако не получаваш нищо, тогава даваш $10 000 – каза още Тод.