Себастиан Фетел (Ред Бул) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на САЩ днес на пистата Съркюит ъф ди Америка. Втори, на почти почти секунда и половина, е Люис Хамилтън (Макларън), а трети – Фернандо Алонсо с Ферари (на 2,212 сек).
Формула 1 официално се завърна в Съединените щати с първата тренировка за предпоследния кръг от световния шампионат за 2012 г. Времето бе ясно и слънчево, но доста студено – максималните температури бяха едва 20-21 градуса. Медиум и хард пък са гумите, с които отборите разполагат за тази надпревара. Днес пилотите разполагат с по един допълнителен комплект от най-твърдата смес, като целта е да научат възможно най-добре конфигурацията.
Температурата на асфалта бе едва 15 градуса, настилката – както се очакваше – много мръсна и хлъзгава.
Единственият пилот, който кара в първата сесия, а не е титуляр, бе Ма Кинг Хуа. Всички останали предпочетоха състезателите им да не губят и минута за опознаване на чисто новото трасе.
Камуи Кобаяши даде първото време на Съркюит ъф ди Америкас – 1:54.846 мин, което, разбира се, бе значително подобрено до финала на тренировката. Според симулациите постиженията за тур трябваше да са около 1:37 мин.
От Мерцедес съобщиха и на Михаел Шумахер, и на Нико Розберг, че може да отнеме цял уикенд, докато се достигне приемливо ниво на прилепяне. В тима бяха решили Нико да кара с по-стара спецификация на изпускателната система – такава, която е без Коанда ефекта. Идеята им бе да увеличат разбирането си за поведението на автомобила и да си помогнат с работата за 2013 г., след като шефът на тима Рос Браун наскоро призна, че прекаленото съсредоточаване върху двойния DRS е коствало развитие на F1 W03 в други аспекти.
В Макларън изпробваха новото предно крило, което бе изпитано миналата седмица в теста за млади пилоти. Те провеждаха пряко сравнение между поведението на МР4-27 с последния вариант (на колата на Люис Хамилтън) и предишния (на автомобила на Дженсън Бътън). Отборът смята, че най-новата разработка може да помогне сериозно – с подобрение от поне 0,2 сек на обиколка. Лотус също имат нови компоненти в САЩ, които за момента са почти само за Кими Райконен.
Половин час след началото на сесията пилотите на Ферари излязоха за първите си по-сериозни обиколки. В Скудерията пак имат ново предно крило и други нови компоненти. Начело на класирането в този момент бе Марк Уебър (Ред Бул) с 1:44.237 мин, чийто съотборник Себастиан Фетел отбелязва този уикенд своята Гран при №100. Едва 25-годишен, немският пилот може да стане най-младия трикратен световен шампион в неделя. В шампионския екип също има нови елементи.
Времената продължиха да падат. Хамилтън на свой ред излезе начело с 1:42.603 мин преди Алонсо да го изпревари (1:42.538). Люис продължи серията си и свали до 1:40.918.
В течение на сесията почти нямаше пилот, който да не изтърва болида си в някакъв момент. Нико Хюлкенберг и Хейки Ковалайнен се завъртяха, но за щастие нямаше сериозни инциденти.
От Ферари се обадиха на Маса и го извикаха обратно в бокса, тъй като разходът му на гориво се оказа по-висок от очакваното. Алонсо и Хамилтън пък продължава да се разменят на първата позиция: първо испанецът подобри постижението на пилота на Макларън с 0,3 сек, след това Люис се върна начело с 1:40.175 мин. Междувременно Бътън съобщи, че има грейнинг на предна лява гума (заради ниските температури), колата му е с твърде нестабилна предна част и блокира колелата при влизането в по-бавните завои, а на излизане задната част вибрира. Райконен пък имаше проблем със сензорите по колата си.
Десетина минути преди края на тренировката Хамилтън подобри още повече времето си. Той пръв слезе под 1:40 мин – 1:39.687, доближавайки се до предвижданията за 1:37. Англичанинът бе още по-бърз в следващия тур – 1:39.543 и минути след това Фетел бе изумителен: свали 0,851 сек от най-доброто време! Така в края на сесията пилотът на Ред Бул бе пръв в класирането с 1:38.692 мин, а след това направи още един бърз и записа 1:38.125!
След него останаха Хамилтън, Алонсо, Бътън, Уебър, Маса, Хюлкенберг, Кобаяши, Розберг, Перес.