Себастиан Фетел бе най-бърз и във втората свободна тренировка за Гран при на САЩ днес на пистата Съркюит ъф ди Америкас. Втори остана съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър (на 0,757 сек). Трети е Фернандо Алонсо (Ферари) – на 0,765 зад германеца.
Температурата на пистата се бе качила на 30 градуса за вторите 90 минути подготовка, тази на въздуха все още нямаше 20 градуса в 13 часа следобед местно време.
И в тази сесия екипите се заловиха за работа от самото начало. Основният проблем за всички на Съркюит ъф ди Америкас е липсата на сцепление – асфалтът все още е мръсен.
В паузата между сесиите стана ясно, че времето на Себастиан Фетел от първата тренировка, което бе с 1,418 сек по-добро от това на втория в подреждането сутринта Люис Хамилтън, е дадено с чисто нови гуми. Още в началото на вторите 90 минути за подготовка обаче стана ясно, че немският пилот има проблем в колата си. Рейс инженерът му Гийом Роклен съобщи, че има притеснения за теч на вода и трябва да проверят автомобила.
Фетел остана в болида десетина минути, след което му казаха да слезе – проблемът явно бе по-сериозен от очакваното. Кристиан Хорнер потвърди, че става дума за теч на вода.
Половин час след началото на сесията начело бе Нико Розберг с 1:39.842 мин, следван от Фелипе Маса (на 0,222 сек) и Марк Уебър (на 0,387). Междувременно колите на Испания Рейсинг си останаха в бокса. Екипът бе решил да съкрати програмата си, но Педро де ла Роса категорично отхвърли слуховете, че тимът използва части по-дълго, отколкото е жизненият им цикъл.
По това време бяха сложени и първите гуми медиум (по-меките този уикенд). Пилотите на Катерам Хейки Ковалайнен и Виталий Петров първи излязоха с този тип гуми, докато големите екипи обикновено го правят през последния половин час на тренировката.
В Лотус Кими Райконен вървеше сравнително стабилно, докато Ромейн Грожан се оплака, че колата му е прекалено нервна. Междувременно Уебър показа отново скоростта на RB8, излизайки пръв с 1:39.485, докато Алонсо се нареди зад него само на 5 хилядни от секундата преди австралиецът да подобри собственото си време до 1:39.277. Хамилтън от своя страна отново се обади, че трасето е много хлъзгаво.
Фелипе Маса бе най-бърз в средата на сесията – 1:39.061 мин, все още с твърди гуми. Скоро Уебър го измести от върха с близо 6 десети от секундата по-добро време, като той вече бе с медиум. Меки гуми сложиха и пилотите на останалите топтимове за последните за днес 30 минути изпитания.
Фетел се върна на пистата малко повече от 20 минути преди края на сесията и още с първите си бързи обиколки оглави класирането. Времето му – 1:37.718 – бе с 0,757 сек по-добро от това на съотборника му. Това постижение остана най-добро до финала.