Люис Хамилтън (Макларън) спечели първата Гран при на САЩ на пистата Съркюит ъф ди Америкас в Остин. Втори и трети останаха претендентите за титлата във Формула 1 през 2012 г. Себастиан Фетел (Ред Бул) и Фернандо Алонсо (Ферари), които ще решат спора помежду си в Бразилия след седмица.
Стратегическият ход на Ферари, довел до разместване на грида в последния момент преди старта, бе обсъжда и на самата стартова решетка. Фетел бе запитан дали не е раздразнен от случилото се и от преминаването на Алонсо още една позиция напред – към по-чистата страна на пистата.
– Не, не съм ядосан – широко усмихнат отговори пилотът на Ред Бул. – Дори да ме дразни, какъв е смисълът да се ядосвам? Това си е тяхна работа (на Ферари – б.р.). Аз – като истински германец – мога да обсъдя времето, което е прекрасно – ясно, синьо небе и чудесно слънце.
Фелипе Маса вдигна философски рамене и прие случилото се, докато от Скудерията му изказаха публична благодарност.
24 градуса на въздуха и 31 на пистата бяха температурите минути преди загряващата обиколка. Дженсън Бътън и Нико Розберг бяха решили да стартират с твърдите гуми, останалите пилоти бяха с медиум.
Фетел потегли чисто на старта и поведе. Уебър задмина Хамилтън за втората позиция, а Алонсо се измъкна четвърти. Пети бе Шумахер, следван от Хюлкенберг, Райконен, Грожан, Ди Реста, Маса, Перес, Сена, Малдонадо, Розберг, Бътън.
Кими задмина Михаел във втората от общо 56 обиколки. Грожан се измъкна и пред двамата. Хамилтън и Уебър пък трудно удържаха болидите си при опит на англичанина да вземе втората позиция. Люис не се отказа и в петия тур изпревари австралиеца. От питуола го поздравиха и му съобщиха, че е на 2,6 сек зад Фетел. До този момент всички болиди бяха в надпреварата.
В седмия тур Грожан се завъртя, успя да се върне на трасето, но загуби доста позиции. Шумахер също отиваше все по-назад в колоната, изпреварен последователно от Перес, Сена, Бътън, Рикиардо. Хамилтън пък продължи да дава най-бързи обиколки и свали разликата с Алонсо до 1,6 сек. Грожан пръв влезе в бокса – в 10-ия тур.
Начело Фетел вдигна темпото в отговор на скоростта на Люис. Авансът му бе съвсем малко над секунда и само за още половин тур падна до 0,504 сек, което даваше възможност на англичанина да опита изпреварване с DRS. Междувременно Жан-Ерик Верн спря в зона за сигурност след разминаване с двата Мерцедес-а, а от питуола съобщиха на Марк Уебър, че KERS-ът му за пореден път е повреден. Австралиецът излетя малко след това от трасето и спря встрани, като малко по-късно обясни, че проблемът е бил алтернатор и от там са дошли останалите грижи. Това изведе Алонсо трети, а Роб Смедли каза на Маса по радиото, че вече е пети и има шанс за подиума. Бразилецът отговори с най-бърза обиколка. Хамилтън пък изостана от Фетел – разликата стана 3,2 сек.
В 20-ия тур Люис и Алонсо влязоха в бокса. И двамата сложиха твърди гуми, но във Ферари се забавиха няколко секунди повече заради проблем със задна дясна гума. Фетел ги последва, като също сложи хард.
Алонсо очевидно имаше грижи с твърдите гуми в първите обиколки след пита си. Най-бърз на трасето в този момент бе Бътън – той продължаваше да е с хард-а, с който тръгна от старта на състезанието. В средата на дистанцията Фетел водеше с 2 секунди пред Хамилтън, следвани от Бътън (без да е спирал в пита), Алонсо, Рикиардо (без бокс), Маса, Райконен, Розберг (без бокс), Грожан, Хюлкенберг. В крайна сметка само Дженсън и Розберг останаха без питове (трети и осми в колоната).
Най-отпред Фетел и Хамилтън попаднаха в сериозен трафик, като англичанинът се опитваше пак да свали разликата помежду им до секунда. След като успя да го стори в 35-ата обиколка, започна да търси как да изпревари германеца. В следващия тур Бътън най-накрая направи спирането си в бокса – последен от всички в състезанието – и излезе зад Грожан, малко след което задмина французина и започна да настига Маса.
Хамилтън продължаваше да се движи на малко под секунда зад Фетел, докато Маса взе четвъртото място, изпреварвайки Райконен. Дженсън също се залепи за финландеца. Съотборникът му Хамилтън пък най-накрая задмина Фетел в 42-ия тур.
Бътън излезе пети след смело изпреварване от външната страна в 12-ти завой и пак подгони Маса, но проблем с KERS-а го спря. Фетел от своя страна не пускаше Хамилтън да избяга твърде напред – движеше се на около 1,2-1,4 сек зад англичанина. Люис устоя на напрежението и пръв видя карирания флаг, а Алонсо запази надеждите си за титлата до последния кръг. Местата от четвърто до десето заеха Маса, Бътън, Райконен, Грожан, Хюлкенберг, Малдонадо и Сена.