Националният картинг шампион в клас Ротакс Макс Георги Тачков бе на крачка да достигне финалното състезание на световното първенство на Ротакс Макс в Португалия.
15-годишният русенец, който наскоро тества за Лотус във Формула ADAC Masters, на моменти бе най-бързият пилот на пистата. Той направи поредица изпреварвания като два пъти за по-малко от 10 обиколки от края на колоната влизаше в топ 10. Повреда в двигателя в последната гонка му попречи да достигне до финала на първенството.
Всички участници имаха на разположение еднаква техника като гуми, шасита и двигатели. Тачков бе един от най-младите състезатели в класа си съставен от шампионите на 52 страни, а заради финансови трудности той бе и един от малкото, които не бяха тренирали предварително на пистата. Така в тренировките Георги трябваше да учи конфигурацията и да привиква към шасито Соди Карт.
– Пистата Алгарве край Портимао е изключително бързо трасе и нивото на конкуренцията бе невероятно високо, почти всички са по-възрастни и опитни от мен с много международни успехи. В тренировките трябваше да науча пистата докато се адаптирам към карт който няма предни спирачки, това за мен е новост защото през изминалия сезон съм привикнал да се състезавам с предни спирачки и да спирам много по-късно. Това обаче не ми попречи да покажа, че мога да бъда бърз и на световната сцена – коментира Тачков.
В първото състезание Георги летеше. Веднага след старта започна да изпреварва съперниците на трасето, за да стигне до седмата позиция в надпревара от само 11 обиколки.
Във второто сценарият бе на път да се повтори: пилотът достигна отново седмото място две обиколки преди края, но допусна грешка и завърши 18-ти, като започна да усеща прекъсване на двигателя си.
В третия старт русенецът трябваше да кара без тренировка за дъжд, тъй като организаторите намериха мокрите му гуми едва 2 минути преди финала на сесията. Във втората обиколка на състезанието обаче двигателят му спря.
– Можех да се боря с лидерите, когато нямах проблеми. Два пъти успях от задни позиции да ги настигна, и то за по-малко от 10 обиколки. В първото състезание времената ми бяха по-бързи от тези на победителя Лахейн от Австралия, но за съжаление повредата в електрическата система на двигателя ми коства шанса за успех! Много съм разочарован по такъв начин да пропусна участие във финала – обясни Тачков.