Стартът на 35-ото издание на рали Дакар бе даден вчера в 10 ч. местно време в Лима, Перу. Участниците напуснаха перуанската столица, аплодирани от хиляди фенове. Роби Гордън не пропусна за пореден път да се закани на съперниците си, заявявайки че е дошъл в Южна Америка единствено за победата. В този първи ден обаче предстоеше 250 км свързваща отсечка до пристанищния град Писко, където все пак имаше и скорстен етап, макар и дължина от едва 13 км.
Колите стартираха по ред на номерата, като Ал-Атия откри събитието, започвайки с номер 300.
„След толкова много тестове е чудесно да стартираме най-накрая в състезанието“, заяви катарецът. „Щастлив съм, че ще карам на рали Дакар именно с тази кола.“
Все пак Ал-Атия не успя да застане начело на колоната след първия ден, като неговото бъги се класира на четвърто място във временното класиране. Първи обаче застана неговият съотборник Карлос Сайнц, на когото бяха необходими 7:40 минути, за да преодолее 13 километровата отсечка със задвижваното само от задните гуми бъги.
„Прологът бе доста къс, едва 13 километра, колкото тренировка за загряване“, коментира испанецът след като застана начело на колоната. „Утре вече става сериозно.“
Победителят от Дакар 2010 остави на осем секунди зад себе си Лучо Алварез, каращ Тойота Hilux за екипа на Овърдрайв.
Нормално за кратката първа отсечка разликите бяха изключително малки, като трети се нареди Герлен Шишери с бъги на екипа на SMG. Ал-Атия бе четъврти, следван от другото бъги на SMG, пилотирано от Ронан Шабо. Останалите места в десетката бяха окупирани почти изцяло от екипа на X-raid. Кжищоф Холовчик се класира шести, следван от Леонид Новицки и Стефан Петерханзел, записали равно време на изоставане от 34 секунди зад Сайнц.
„Този специален етап бе забавен“, заяви Петерханзел след финала. „Имаше приятни преминавания през дюните и освен това скоростта на някои места бе доста висока. Не ми бе лесно обаче, защото мина доста време откакто за последен път се качих в състезателен автомобил. Ще са ни необходими поне 2-3 дни, за да свикнем. Преминаването през дюните ни струваше известно време.“
Въпреки късата първа отсечка Роби Гордън успя да загуби доста време. Неговият Hummer затъна на четвъртия километър в дюните и едва след като няколко зрители помогнаха на американеца, той успя да продължи по пътя към Писко. Малкото притеснение обаче струваше изоставане от 10:35 минути. В генералното класиране обаче то бе отразено като 31:45 м. Как се стигна до тази разлика? Изоставането в този къс скоростен етап бе мултиплицирано по три, което означава, че ако Гордън има намерение да печели, ще трябва да се хвърли в атака в днешния ден.
В неделния ден предстои първото сериозно изпитание в района около Писко ще бъдат изминати 242 км скоростен етап в пустинен район, изпълнен с пясък и дюни.
Резултатите от първия етап (топ 10):
01. Сайнц/Готшалк (Бъги) – 7:40 мин.
02. Алварез/Грауе (Тойота) +8 сек.
03. Шишери/Гарсе (SMG) +10
04. Ал-Атия/Круз (Buggy) +10
05. Шабо/Пило (SMG) +12
06. Холовчик/Палмейро (Mini) +34
07. Новицки/Зилцов (Mini) +34
08. Петерханзел/Котре (Mini) +34
09. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Тойота) +35
10. Рома/Перен (Mini) +37
Общо класиране след първия етап:
01. Сайнц/Готшалк (Бъги) – 23:00 мин.
02. Алварез/Грауе (Тойота) +24 сек.
03. Шишери/Гарсе (SMG) +30
04. Ал-Атия/Круз (Buggy) +30
05. Шабо/Пило (SMG) +36
06. Холовчик/Палмейро (Mini) +1:42 мин.
07. Новицки/Зилцов (Mini) +1:42 мин.
08. Петерханзел/Котре (Mini) +1:42 мин.
09. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Тойота) +1:45 мин.
10. Рома/Перен (Mini) +1:51 мин.