В четвъртия ден от рали Дакар се разрази една изключително интересна битка за водачеството в генералното класиране. По пътя от Наска към Арекипа Насър Ал-Атия успя да постигне втора поредна етапна победа. Това обаче не му помогна да поеме водачеството от Стефан Петерханзел. Французинът се задържа близо своя съперник и завърши етапа на трета позиция, едва на 1:17 мин. зад победителя. Авансът му обаче бе намален на 5:16 мин. Втори пък със силно представяне се класира Герлен Шишери.
Друг интересен момент от четвъртия ден бе края на амбициите на Роби Гордън за победата, който успя да обърне по таван своя Hummer. Този отрязък от етапа потвърди репутацията му на абсолютния тест на издръжливост за тази първа седмица. Скоростната отсечка започна веднага след напускането на бивака край Наска и продължи 289 км. В първия участък от етапа преминаване през дюните, после през така наречената „камилска трева“, която не създаде особени проблеми. Третата му част обаче отново бе изпълнена с пясък и дюни, което предизвика екипажите да покажат своите умения не само по отношение на пилотирането, но и по отношение на ориентирането.
Стефан Петерханзел и Насър Ал-Атия стартираха първи и втори по реда на подреждането в генералното класиране. В началото обаче Роби Гордън подцени терена и прекаленото му желание за атака завърши с преобръщане. За щастие Гордън и навигаторът му Келон Уолч се разминаха без сериозни наранявания. Повече от един час обаче американците не успяха да поставят в обичайното му състояние тежкия си автомобил. Като цяло общата загуба по време на етапа надхвърли пет часа и това означаваше край на амбициите на Роби Гордън за победа.
Малшанс имаше и Лусио Алварез, който загуби повече от един час заради технически проблем в неговата Тойота Hilux. Същото важеше и за Карлос Сайнц. Във втори ден поред испанецът имаше проблеми с електрониката в неговото бъги. На 147-ия километър той загуби повече от 20 минути. В последствие проблемите му продължиха и на практика го извадиха от борбата за победата след като загуби гориво и трябваше да използва бензин, източен от един от мотоциклетистите.
Жинел де Вилер отново се завърна със силно каране и наложи доста сериозно темпо. Най-добри времена в някои от контролните точки пък записа и Герлен Шишери, който имаше възможността да кара по следите оставени от миналите преди него пилоти. В крайна сметка обаче Ал-Атия успя да използва максимално предимствата на своето бъги и изпревари с 36 секунди Шишери, състезаващ се също с бъги.
„В началото карането през дюните бе много трудно“, обясни Ал-Атия. „За щастие обаче успяхме да завършим без проблеми. Времето бе добро и сме доволни. Разбира се, наясно сме, че утре трасето няма да е толкова лесно за бъгитата. Вероятно ще загубим известно време, но в Чили вероятно трасето ще е отново по-добре за нас. Хубаво е, че успяваме да се движим в челото и сме близо до Петерханзел.“
„В момента сме концентрирани върху собственото си представяне, като се стараем да не правим грешки в навигирането и при карането“, обясни от своя страна Петерханзел. „Досега нямахме технически проблеми, така че всичко за момента протича добре. Освен това част от съперниците ни вече са извън играта. След Холовчик, днес сбогом на амбициите си казаха Гордън и Сайнц.“
Петият предстоящ етап е сравнително по-къс като обща дължина, общо 507 км от Арекипа през границата на Перу с Чили до Арика. Скоростната отсечка пък ще е 172 км.
Резултатите от четвъртия етап (топ 10):
01. Ал-Атия/Круз (Buggy) – 3:28:46 ч.
02. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +36 сек.
03. Петерханзел/Котре (Mini) +1:17 мин.
04. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +4:17
05. Рома/Перен (Mini) +7:27
06. Новицки/Зилцов (Mini) +13:55
07. Кофаро/Менесес (Toyota) +20:45
08. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +21:07
09. Томасе/Ларок (Buggy MD Rallye) +24:37
10. Соуса/Рамало (Great Wall) +26:09
Общо класиране след 4-ия етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 9:04:29 ч.
02. Ал-Атия/Круз (Buggy) +5:16 мин.
03. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +33:22
04. Новицки/Зилцов (Mini) +33:48
05. Рома/Перен (Mini) +39:06
06. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +42:32
07. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +59:30
08. Ерандонеа/Деброн (SMG-Buggy) +1:04:54 ч.
09. Гадасин/Кузмич (G-Force Proto) +1:22:07
10. Томасе/Ларок (Buggy MD Rallye) +1:23:56