Автомобилният пазар в Китай (коли и автобуси) може да прескочи границата от 20 милиона реализирани возила за първи път през 2013 г. Растежът там продължава и прогнозите са за 20,65 млн. продажби тази година, твърди в свое изявление китайската асоциация на автомобилните производители. Според техните изчисления най-голямо ще е увеличението отново при SUV-овете. Търсенето на нови коли ще бъде подсилено и продължаващата урбанизация, като съществува огромен потенциал и за експорт на местното производство.
В изследванията се посочва също така, че концерни като General Motors и Volkswagen ще увеличат усилията си да наложат свои продукти на местния пазар в по-малките градове, където до момента доминират родните марки.
За 2012 г. най-добре продаваният седан е Ford Focus. През 2011-а моделът на компанията с най-висока реализация бе едва десети. Най-популярен сред SUV-овете пък е Haval на Great Wall Motor. Общите продажби в Китай за 2012-а се покачиха с 4,3% до 19,3 млн. реализирани коли.
Китай все още е страната, към която са насочени най-големите инвестиции на автомобилните производители. Това допълнително спомага за разширението на пазара. В края на 2011 г. частните возила в страната са 62,4 млн. – седемкратно увеличение в сравнение с 8,45 млн. в края на 2003-а. Прогнозите засега са, че до 2020 г. те могат да прехвърлят 200 милиона.