Осмият етап в надпреварата при мотоциклетистите обърна генералното класиране с главата надолу. На съкратеното трасе от Салта до Сан Мигел де Тукуман лидерите в класирането имаха доста проблеми с навигацията и това доведе до сериозни промени. Давид Кастеу успя да излезе начело в класирането, а Сирил Депре, въпреки своето объркване, успя да излезе на второ място. Зад него се наредиха съотборниците му Рубен Фариа и Франсиско Лопес, водачът до седмия ден Оливие Пен се свлече до петото място. Етапната победа пък бе спечелена от Хуан Бареда Борт.
Заради силните валежи първата част от разделената на две стартова отсечка бе зачеркната от програмата. Объркването в навигацията бе разбираемо, след като отсечката в Аржентина не бе карана в досегашните издания на надпреварата.
Песъчливата почва преобладаваше в този осми етап. Кърт Касели стартира първи и още след първите 30 километра направи новобранска грешка, изпускайки отклонение. Той успя да се върне в правия път, но загуби доста време. Но той не бе единственият направил тази грешка.
На кратката отсечка се разви сериозна борба. Множество пилоти на КТМ бяха начело на секунди разлика един от друг. Ямаха също имаше представители с Франс Верховен и Оливие Пен. Бареда Борт и Алесандро Ботури пък представяха Husqvarna. Всички обаче се объркаха на определено отклонение, поемайки към планината вместо по протежение на реката.
Хелдер Родригес и Пауло Гонсалвеш поеха по правилния маршрут. Малко по-късно обаче и Родригес се обърка. Тези грешки в навигацията станаха обичайни, като в крайна сметка най-добре се оправи Бареда Борт. Той успя да спечели етапната победа с време от 2:07:26 ч., следван от американеца Джони Кембъл на 7:04 мин.Третото място пък бе за Айвън Джейкс.
„Това бе добър ден за мен“, радваше се испанецът след края на етапа. „Ръката ми се чувства все по-добре и отново мога да карам нормално. Настигнах бързо водещите, които се бяха объркали с навигацията. В последните километри и аз се обърках, и затова бях изпреварен от Давид Кастеу. Затова и съм доволен, защото успях да се ориентирам добре. Радвам се, че ще имаме почивка.“
В крайна сметка Кастеу зае шесто място, а Сирил Депре 11-ото. Пен пък загуби цели 37 минути спрямо Бареда Борт. Така новият водач вече е Кастеу. Депре пък е втори зад сънародника си на 9:26 мин. Той обясни, че ще се опита да стигне до финала с мотоциклета на Марек Добровски, след като от екипа на КТМ решиха да не рискуват след проблемите със скоростите от предния етап и Депре получи мотора на поляка. Второто място на французина обаче е под въпрос, защото все още не е добавено наказанието от 15 минути за смяна на машината.
След Депре следват съотборниците му Рубен Фариа и Франсиско Лопес. Пен пък вече е пети на 16:10 мин. Денят бе черен не само за Пено, но и за Ямаха, защото основателят на отбора за Дакар, Жан-Клод Оливие, загина в съботния ден във Франция при автомобилна катастрофа.
Последните 30 км от етапа за финиширащите след лидерите бяха неутрализирани, заради сериозните валежи, застигнали последните пилоти. В неделя следва почивка в бивака, където вероятно класирането ще бъде актуализирано.
Резултатите от осмия етап (топ 10):
01. Хуан Бареда Борт (Husqvarna) – 2:07:26 ч.
02. Джони Кембъл (Honda) +7:04 мин.
03. Айвън Джейкс (KTM) +7:57
04. Педро Бианки Прата (Husqvarna) +11:10
05. Винсънт Гуиндани (Yamaha) +13:07
06. Давид Кастеу (Yamaha) +14:13
07. Фелипе Проенс (Honda) +14:35
08. Роберт ван Пелт (Honda) +15:08
09. Линдън Поскит (KTM) +15:48
10. Хелдер Родригес (Honda) +15:57
Общо класиране след осмия етап (топ 10):
01. Давид Кастеу (Yamaha) – 19:56:33 ч.
02. Сирил Депре (KTM) +9:26 мин
03. Рубен Фариа (KTM) +11:16
04. Франсиско Лопес (KTM) +12:00
05. Оливие Пен (Yamaha) +16:10
06. Айвън Джейкс (KTM) +26:22
07. Йеремая Израел Ескере (Honda) +27:07
08. Якуб Пжигонски (KTM) +31:32
09. Стефан Свитко (KTM) +33:50
10. Хавиер Пицолито (Honda) +34:55