Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) бе най-бърз в шейкдауна на рали Монте Карло днес. Същинската надпревара започва утре рано сутринта, а преди това белгиецът дебютира чудесно с новия си екип. Той направи четири преминавания на 3,58-километровата отсечка и даде най-доброто време.
На малко над две секунди и половина зад него е деветкратният световен шампион Себастиен Льоб (Ситроен, DS3 WRC), а трето време записа Евгени Новиков (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC).
Целият шейкдаун премина на сняг, какъвто се очакваше след тренировките през изминалите дни.
– Някои етапи бяха напълно чисти, други – тотално покрити със сняг – коментира след един от тестовете Мико Хирвонен.
Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC) също отбеляза, че има сантиметър-два сняг, който продължи да вали и днес. Дебелината му достигна 4 см.
– При първото ни преминаване отсечката беше напълно покрита със сняг. Не лед, а силно набит сняг и беше доста хлъзгаво – обясни Латвала. – Пред мен вече имаше следи на места, където е имало пързаляне. Аз също претърпях подобен момент при спиране, когато продължих направо на едно отклонение.
Финландецът бе с гуми със сняг с шипове и призна, че в завоите е вървял добре с тях, но при спиране поведението на колата не е било толкова стабилно.
Нювил от своя страна бе с гуми без шипове, но предупреди, че е твърде рано да се предвижда каквото и да е от представянето му досега:
– Всичко зависи от условията на пътя. В края на сесията снегът вече бе само на отделни места, пътят бе почти чист. Освен това не винаги най-бързият пилот печели това рали. Всъщност – почти никога. Затова трябва да сме внимателни, особено през утрешния първи ден.
Льоб заяви, че за първи път му се е наложило да сложи гуми с шипове за шейкдауна.
– На тренировките имаше малко сняг на Сен-Боне-льо-Фроа и Сен-Жан-ан-Роян. Но ако вали във Валанс, може да се очаква по-високо цели етапи да са така! В шейкдауна се видя, че да си пръв на пътя може да е истински недостатък. Може да се наложи да се справям с това утре… – добави шампионът.
Хирвонен каза от своя страна, че той обича снега като всеки финландец, но пътищата са толкова тесни, че не може да си позволи никаква грешка. Той бе четвърти в сесията, следван от Латвала, Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC), Дани Сордо (Ситроен, DS2 WRC), Мадс Остберг (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) и т.н.
– Никога не съм виждал толкова сняг на рали Монте Карло! – възкликна Сордо. – Подобни условия обикновено има на историческото рали, но този път сме ние… Не е особено забавно, тъй като променливите условия правят трасето особено сложно. И въобще не е като в Швеция, където прилепянето е постоянно – допълни той.