Опел продължава основното подновяване на своята моторна гама с напълно нов 4-цилиндров, турбодизелов двигател. Второто поколение на новите агрегати разработени на принципа на намаляването на обема или броя цилиндри (downsizing – в случая на обема), което ще бъде представено след бензиновия 1.6-литров SIDI ECOTEC, се състои от 1.6-литрови CDTI ECOTEC дизели и ще замести предлаганите в момента 1.7-литрови двигатели и някои от версии на 2.0-литровата гама, които са с по-ниска мощност.
Характеризиращ се с обратна връзка при управлението на горивния процес и алуминиев блок, новият 1.6 CDTI ECOTEC е първият дизелов двигател на Opel, който ще отговаря на бъдещите норми за вредни емисии Euro 6. Моторът ще се предлага в различни версии на мощност за няколко моделни линии.
Основните цели при разработването на този агрегат са постигането на водещи в класа ниски нива на шума и вибрациите, висока стойност на въртящия момент и нисък разход на гориво. Максималните мощност и въртящ момент са увеличени спрямо 1.7-литровия двигател съответно до 136 к.с. и 320 Nm, докато разходът на гориво е намален с 10% в сравнение с този на 2.0-литровите дизели със сходна мощност.
Новият 1.6-литров дизелов агрегат и неговият иновативен контролен блок са изцяло разработени в компанията от глобален екип инженери в Торино (Италия), Рюселсхайм (Германия) и САЩ. Този подход дава възможност за цялостно оптимизиране на системата от самото начало на проектантския процес. Двигателят 1.6 CDTI ECOTEC ще започне да се произвежда в началото на тази пролет в същия “гъвкъв завод” в Сентготхард (Унгария), в който и новия 1.6-литров бензинов мотор.