Себастиен Льоб (Ситроен, DS3 WRC) води уверено в рали Монте Карло, първи кръг от световния шампионат за 2013 г. Той е с 1:35 мин аванс пред Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC), а всички са останали са на още по-голяма разлика зад него.
– Беше добър ден с наистина чудесни условия за каране. Трудно е, ако излезеш от състезателната линия, така че през повечето време я следваш. Но съм доволен от карането си. Във втората отсечка следобед бе по-хлъзгаво, отколкото сутринта и там се наложи да сме изключително търпеливи, защото ако натиснеш една идея повече от нужното, това би бил краят — коментира Льоб.
Ожие също успокои темпото, след като имаше завъртане преди обяд. Той бе категоричен, че следва собственото си темпо и втори пореден ден отказваше да коментира разликата между своите и времената на Льоб.
– Наистина съм много щастлив. В момента нямаме каквито и да са били проблеми с колата. Стискаме палци да продължи в същия дух — допълни Ожие.
Истинската битка, която се състоя в четвъртък, бе за третата позиция. Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC) приключи втория етап от надпреварата на това място, но ще трябва да внимава още повече в следващите дни заради настъпващите екипажи на М-Спорт. Евгени Новиков (Форд Фиеста RS WRC) направи блестящо представяне днес. Следобед първоначално подходи прекалено предпазливо след сутрешните си две етапни победи, но се зарече да атакува в следващите отсечки и го стори.
– Имах само една резервна гума и в началото не исках да рискувам да спукам някоя. Наистина имах мисия — да се боря с Дани. Денят бе страхотен и ще продължа битката за добра позиция — заяви 22-годишният пилот.
Новиков е на 15,2 сек зад Сордо и на почти половин минута пред Мико Хирвонен с третия DS3 WRC. Финландецът бе толкова нещастен следобед, колкото и сутринта. Той промени голяма част от настройките си в сервиза — заяви, че ще направи колата колкото се може по-мека и ще вземе някои от решенията на Льоб, които работят. При него обаче явно нещата не се получиха:
– Наистина пробвах какво ли не за второто преминаване на етапите, но пак не се получава като хората. Трудно ми бе да удържам автомобила на трасето. Цял ден се борех.
Петото място в генералното класиране заема Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC), като неговият коментар бе много подобен на този на сънародника му Хирвонен:
– Времената ми не са добри, а нямам представа защо. Нямам и решение на проблема. Не мога да намеря добър ритъм. Опитах да променя реглажите, но все още не се чувствам уверен в колата. За утре ще пробвам нещо различно с настройките, имам идея какво да е.
Юхо Ханинен (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) бе другият летящ пилот по отсечките — той бе най-бърз в деветия за ралито етап. В сервиза по обяд финландецът заяви, че в колата има повече потенциал от демонстрирания сутринта и може да е по-бърз.
– В момента съм търпелив, опитвам да се уча и да свиквам с всичко. Най-добрият план е да вървя отсечка по отсечка — допълни той.
Ханинен e шести в класирането, следван от Бриан Буфие (Ситроен DS3 WRC), Мадс Остберг (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) и т.н.
Третият ден от 81-ото издание на рали Монте Карло ще се състои от три скоростни отсечки с обща състезателна дължина 92 км.