Начало Рали Льоб и Ожие запазиха първа и втора позиция, Новиков излезе трети

Льоб и Ожие запазиха първа и втора позиция, Новиков излезе трети

35
0
Дани Сордо

Себастиен Льоб (Ситроен, DS3 WRC) остана начело и след третия ден на рали Монте Карло — деветкратният шампион внимаваше много в двете следобедни отсечки и авансът му вече 1:47.4 мин. Себастиен Ожие също върви уверено на втората позиция, въпреки че загуби повече от 12 секунди заради загаснал двигател в последния за петъка етап.

Първото изпитание следобед бе наистина сложно и не бе особено удоволствие за каране — коментира Льоб. — Колелата нямаха едно и също прилепяне в нито един момент от дистанцията, бе трудно дори да задържиш автомобила на линията. Затова изобщо не бързах. След това взехме правилното решение за гумите (кръстосани зимни и суперсофт) и всичко бе наред.

Ожие заяви, че се е чувствал много удобно в автомобила си въпреки проблема късно следобед. Той се надяваше да е малко по-бърз във втората отсечка, което не можа да изпълни.

Евгени Новиков (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) взе третото място в 12-отсечка от ралито. Руснакът демонстрира страхотно темпо втори пореден ден и изпълни обещанието си да води битка за позиция на подиума.

– В последния етап бях с две зимни гуми и две с шипове, затова спечелих повече време на леда. Не загубих твърде много в останалата част в останалата част (където бе по-чисто, отколкото в която и да е друга част от ралито до момента — б.р.) — обясни Новиков.

Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC) не бе твърде разочарован от факта, че отстъпи едно място назад. Испанецът имаше грижи с колата си, чиято задна част бе толкова нестабилна, че в един момент го принуди да спре на трасето:

– Не беше пълно завъртане. Просто трябваше да спра. Освен това пътят ставаше все по-мръсен, а бе трудно да се види къде са тези места. Накрая автомобилът пак не бе съвсем стабилен, а и загубих доста на леда, където пък Евгени спечели повечето си време.

Разместване имаше и на пета-шеста позиция във временното генерално класиране. Мико Хирвонен с третия Ситроен прегря спирачките си и намали драматично в последния етап, а преди това отново не бе съвсем доволен от темпото си. Яри-Мати Латвала с второто Поло R WRC за сметка на това за първи път от началото на ралито звучеше радостно привечер:

– Трябват ми още няколко такива карания! Започнах да придобивам увереност в колата.

Яри-Мати изпревари сънародника си и дори натрупа аванс спрямо него — 14,2 сек.

Последният ден от рали Монте Карло се състои от пет скоростни отсечки, последните от които — нощни.